پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

توضیح جعفری درباره حضور ایران در عراق

دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 417020
وزیر خارجه عراق در کنفرانسی در دوحه ضمن اعلام حمایت از کمک‌های تهران به عراق برای مبارزه علیه داعش تأکید کرد حضور ایران در عراق فقط جنبه «مستشاری» دارد و تعداد زیادی از مستشاران ایرانی در عراق حضور دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق در خلال کنفرانسی با عنوان «سیاست عراق در منطقه‌ای متشنج» در دوحه اعلام کرد که ایران اولین کشوری است که در جنگ علیه داعش به کمک عراق آمد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «المدی پرس»، جعفری گفت: حضور ایران در عراق فقط محدود به حضور مستشاران آن است و تعداد زیادی مستشار ایرانی در کنار مستشارانی از دیگر دولت‌ها در عراق وجود دارند.

وی افزود: ایران اولین کشوری است که پس از حوادث ۱۰ ژوئن سال گذشته (آغاز ورود داعش به عراق) به عراق کمک کرد در حالی که درخواست از ائتلاف بین‌الملل برای کمک به عراق حاصل نشد.

جعفری بار دیگر هرگونه مداخله نظامی خارجی در عراق را رد کرد. و گفت: کسانی که در عراق می‌جنگند فقط عراقی هستند و زیر نظر ارتش عراق می‌جنگند. مشارکت گردان‌های داوطلب مردمی در جنگ علیه داعش نتایج مثبتی داشته و نیروها پیروزیهای خوبی در میدان داشته‌اند.

جعفری یکشنبه (دیروز) برای شرکت در کنفرانس «مبارزه با جرم و جنایت » وارد دوحه پایتخت قطر شد.

کنفرانس مذکور در سفارت عراق با هماهنگی مرکز «بروکینگز» دوحه وابسته به مرکز بروکنیگز آمریکا برگزار شد.

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با جنایت از یکشنبه شب (دیشب) با حضور ۱۴۲ کشور در دوحه آغاز به کار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *