يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

تبیین ابعاد همدلی و همزبانی

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 416341
مسئول مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه و رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت: حوزه‌های علمیه وظیفه تبیین معارف الهی را بر دوش دارند، بنابراین سهم زیادی در تحقق شعار سال دارند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی در گفتگو با مهر با اشاره به نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: همدلی و همزبانی موضوعی است که در معارف دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته و وجود آیات و روایات مختلف در مورد همدلی، همزبانی و برادری نشان از ضرورت این امر و نقش آن در پیشرفت جامعه و ارتقای جایگاه انسانی دارد.

وی ادامه داد: اگر در جامعه‌ای افراد آن به خصومت و دشمنی بپردازند نتیجه‌ای جز هدررفتن سرمایه‌ها و عقب‌ماندن از جامعه جهانی و علم و دانش ندارد.

این استاد حوزه‌های علمیه گفت: اگر همدلی و همزبانی میان دولت و ملت وجود داشته باشد، شاهد ارتقای مادی و معنوی جامعه خواهیم بود.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به وظایف و نقش حوزه‌های علمیه در تحقق شعار سال ۹۴، عنوان کرد: حوزه علمیه وظیفه تبیین معارف الهی را بر دوش دارد و بنابراین سهم وافری در تحقق شعار سال دارد.

حوزویان در راستای شعار سال تلاش کنند

وی شعار سال را ازموضوعات مهم در تربیت دینی و اخلاق اسلامی دانست و تصریح کرد: هم اکنون که مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را به عنوان شعار سال انتخاب کردند، باید حوزویان به وظایفشان در راستای این همدلی بهتر عمل کنند.

مسئول مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه ابراز کرد: مدرسان حوزه‌های علمیه باید به اقتضای فرصت هایشان این موضوع و شعار مهم را همواره به طلاب یادآوری کنند، تا طلاب حوزه‌های علمیه به اهمیت این موضوع و نقش آن دست یابند.

حجت‌الاسلام کلباسی با اشاره به اینکه مبلغان دینی برای مردم الگو هستند، بیان کرد: مبلغان و روحانیونی که به مناطق مختلف اعزام می‌شوند باید بر شعار سال تاکید کنند و ابعاد آن را برای مردم شرح دهند؛ که این مهم در به تحقق رسیدن شعار سال بسیار کارساز است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت اظهار کرد: حوزویان باید در رسانه‌های جمعی بر شعار سال تأکید کنند، و ابعاد مختلف این شعار و نقش آن را در پیشبرد سلامت جامعه برای مردم تبیین کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *