سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

فیزیوتراپی ضروری‌ترین درمان در سوختگی

پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 416332
فیزیوتراپی در سوختگی بعد از ثابت شدن علائم حیاتی بیمار بسیار ضروری است و می‌تواند نقش پیشگیری و درمان داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر بشر دوست عضو گروه ترمیم نوری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب گفت: مهمترین درمان در سوختگی‌ها که از همان روزهای اول ضروری است و باید اجرا شود توانبخشی و فیزیوتراپی در سوختگی است. در بیماری که دچار سوختگی شده در مرحله اول که علائم حیاتیش ثابت می شود باید عوارض سوختگی را به حداقل رساند وهر چه سریع تر درمان های فیزیوتراپی را آغاز کرد البته این درمانها می تواند جنبه درمانی و پیشگیری داشته باشد مثلا بیماری که در طی سوختگی پوستش را از دست داده می توان با لیزر و یا اشعه ماوراء بنفش پوست بیمار را ترمیم کرد.

وی افزود: معمولا در سوختگی ها، کوتاهی و یا چسبندگی برای بیمار اتفاق می‌افتد که برای جبران این مشکل باید آن موضع را در موقعیت‌های مختلف با دانش آناتومیک مناسب درمان کرد که در این درمان به عنوان یک توانبخشی از اسپلینت یعنی محافظت کننده‌ای که از بیرون موضع را می کشد و نقشش کمک به تصحیح وضعیت آن مفصل است استفاده می‌شود که به تدریج مفصل را به حالت طبیعی برمی‌گرداند.

بشردوست با اشاره به اینکه بیشتر چسبندگی‌ها در سوختگی‌ها حالت خم شدگی ایجاد می کند، تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان به چسبیدن چین ناحیه چانه به قسمت قدامی قفسه سینه یا کوتاه شدن گردن به سمت جلو اشاره کرد که برای پیشگیری از عوارض احتمالی از اسپلینت‌های شبانه استفاده می‌شود بنابراین به کمک نقش توانبخشی می‌توان از عوارض احتمالی پیشگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *