يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱
کارشناس مصری:

آل‌سعود درجنگ با یمن شکست خواهد خورد

دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 415705
یک کارشناس راهبردی مصر با محکوم کردن عملیات نظامی عربستان علیه یمن موسوم به «طوفان قاطعیت» گفت: عربستان در جنگ شکست خواهد خورد، زیرا از ماهیت ملت یمن که همه علیه آن هم پیمان شده اند، بی‌خبر است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه «قاهره و مردم» خبرداد، «احمد عزالدین» کارشناس مسائل راهبردی مصر با انتقاد از عملیات نظامی عربستان علیه ملت یمن در توجیه مشارکت مصر در این عملیات گفت: مصر به منظور متوقف کردن عربستان و جلوگیری از بازگذاشتن دست او، در عملیات مزبور شرکت کرد.

وی در گفت وگو با این شبکه تاکید کرد، عربستان به منظور تسلط بر یمن و اجرای مجدد نقشه سیاسی خود به اقدام نظامی علیه یمن دست زده است و هدف مصر از ورود به عملیات طوفان قاطعیت، کنترل و مهار سعودی است.

عزالدین همچنین حضور مصر در این عملیات را توجیه کرد و اظهار داشت: عربستان در جنگ شکست خواهد خورد، زیرا از ماهیت ملت یمن که همه علیه آن هم پیمان شده اند، بی خبر است از همین رو حضور مصر در این عملیات در این لحظه خوب است».

وی در این گفت وگو افزود: عربستان با بمباران زیرساخت های یمن و حمله به زندان ها و پایگاههای امنیت مرکزی و حتی هواپیمایی غیرنظامی یمن را دستخوش ناآرامی و هرج و مرج کرده است و این اقدامات را در راستای خدمت به اخوان المسلمین انجام می دهد؛ گروهی که اعلام کرده است در صدد تسلط بر یمن و غارت ثروت های آن است.

عزالدین در بخش دیگری از اظهارات خود با محکوم کردن اظهارات «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر فراخواندن انصارالله به عقب نشینی و تحویل مقرهای دولتی به طرف قانونی و مشروع گفت: این مشروعیت کجاست در حالیکه ارتش یمن علیه رئیس جمهور فراری بوده و با عربستان مبارزه می کند؟

وی تاکید کرد، نیروهای هوادار عبد ربه منصور هادی چیزی جز اعضای گروه تروریستی القاعده نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اللهم اهلک و العن آل سعود و آل صهیون جمیعاً الی یوم القیامه----- آمیــــــن