شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
داورزنی:

تیم ملی والیبال کار سختی را پیش رو دارد

يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب: 415681
رییس فدراسیون والیبال با بیان این که از بین تیم های ایران، لهستان، آمریکا و روسیه دو تیم به مرحله نهایی لیگ جهانی صعود می کنند،گفت: تلاش ما و ملی پوشان این است تا یکی از این دو تیم باشیم، اما کار سختی در پیش رو داریم.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، محمدرضا داورزنی در خصوص آمادگی تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ جهانی اظهار داشت: بعد از ۱۶ – ۱۷ روز استراحت بازیکنان تمرینات خود را از روز گذشته آغاز کردند.

وی افزود: ۳۶ نفر در قالب دو تیم «الف» و «ب» صبح ها ۲ ساعت و بعد از ظهر ها حدود ۳ ساعت در اردو هستند واحتمالاً در طی تمرینات نفرات جدید به ترکیب تیم اضافه خواهد شد؛ با توجه به بررسی های سرمربی و کادر فنی حدود ۱۶ نفر از بچه ها سی و سه روز دیگر به فنلاند اعزام خواهند شد.

داورزنی در همین ارتباط گفت: حدود ۲۵ نفر را برای لیگ جهانی معرفی می کنیم اما ۱۶ نفر برای انجام بازی تدارکاتی رسمی به فنلاند و از آن جا به جمهوری چک می روند. این ملی پوشان برای حضور در نخستین هفته لیگ جهانی از جمهوری چک مستقیما به لس آنجلس خواهند رفت.

او با بیان این که دو بازی در هفته اول لیگ جهانی در لس آنجلس انجام خواهد شد، افزود: روز بعد ازاین بازی ها، تیم به لهستان می رود تا خود را برای هفته دوم لیگ جهانی آماده کند؛ ملی پوشان بعد از دو بازی با لهستان مستقیماً به روسیه می روند تاهفته سوم لیگ را با دو بازی در روسیه پشت سر بگذارند. بعد از آن، هم گروه های ایران یعنی سه کشور آمریکا، لهستان و روسیه به ترتیب برای بازی های هفته چهارم، پنجم و ششم به تهران خواهند آمد و در سالن ۱۲ هزار نفری بازی ها را انجام خواهند داد.

رییس فدراسیون والیبال با تاکید به این نکته که امسال سال سختی نسبت به سال گذشته پیش رو خواهیم داشت، گفت: از بین تیم های ایران، لهستان، آمریکا و روسیه دو تیم به مرحله نهایی صعود می کنند که تلاش ما و ملی پوشان این است تا یکی از این دو تیم باشیم. قدرت های بزرگ دنیا در این تیم ها هستند و یکی از آن ها نیز ایران است پس تلاش خواهیم کرد تا عملکرد خوبی از خود نشان دهیم.

او در ادامه به برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی آسیا به میزبانی تهران خبرداد و افزود: یک هفته بعد از پایان لیگ جهانی جام ملت ها را با حضور ۱۸ کشور میزبانی خواهیم کرد و با توجه به کسب قهرمانی این جام در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ تلاش خواهیم کرد این افتخار را تکرار و قهرمانی آسیا را کماکان در تهران حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: بلافاصله هفته بعد از آن، تیم برای اردوهای تدارکاتی سفرهایی خواهد داشت و به دعوت لهستان در «جام واگنر» شرکت خواهد کرد تا خود را برای جام جهانی که اولین ایستگاه المپیک است آماده کند؛ دو تیم از جام جهانی به المپیک خواهند رفت و تلاش ما این است تا با حضور قدرتمندانه خود به فینال این کاپ راه پیدا کرده و بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.

داورزنی در ادامه درباره پاداش های معوقه بازیکنان گفت: هنگامی که بازی های آسیایی پایان یافت، بلافاصله وزارت ورزش و جوانان به تعهدش عمل کرد و پاداش بچه هایی که در بازی های آسیایی حضور داشتند را پرداخت کرد. مصوبه ای را دولت انجام داد که با حضور موفق تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی جهان و لیگ جهانی به بازیکنان پاداشی را چه نقدی و چه غیر نقدی که حواله خودرو بود اهدا کند که این مصوبه مشکلی داشت و نیاز به اصلاح بود؛ به همین منظور مکاتبات مختلفی انجام شدکه هفته پایانی سال گذشته هم آخرین مرحله ای بود که وزیر صنعت این مصوبه را به دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارجاء داد.

وی افزود: روز گذشته هم من با دکتر گودرزی صحبت کردم و قرار شد ظرف این هفته با دکتر جهانگیری راجع به پاداش نقدی که قرار بود دولت بدهد و مصوبه هم شده با دوستانمان در هیات دولت صحبت کنند تا انشالله ظرف هفته آینده قولی که داده شد، عملیاتی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *