جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اظهارات جان کری در دیدار امروز با ظریف

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 413722
وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار امروز جمعه با همتای ایرانی خود، ضمن تسلیت فوت مادر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، فرا رسیدن عید نوروز را به محمد جواد ظریف تبریک گفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار امروز جمعه با همتای ایرانی خود، ضمن تسلیت فوت مادر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، فرا رسیدن عید نوروز را به محمد جواد ظریف تبریک گفت.

خانم «سکینه پیوندی» مادر حسن روحانی امروز در سن ۹۰ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستان میلاد تهران درگذشت.

جان کری که برای تسلیت به حسن فریدون به محل اقامت هیئت ایرانی در لوزان سوئیس آمده بود، گفت: «هیئت آمریکایی امروز متوجه شد که مادر پرزیدنت روحانی فوت کرده است و حسین فریدون که یکی از اعضای مهم هیئت (ایرانی) و برادر رئیس‌جمهور است، فوراً به ایران بازمی‌گردد؛ ما عمیق‌ترین تسلیت‌ها را ابراز می‌داریم.»

وی افزود: «ما در میانه این اخبار غمناک، می‌دانیم که در ایران ایام نوروز است و می‌خواهیم بدینوسیله آرزو کنیم که نوروز برای ایرانیان مبارک باشد و سال جدید بتواند برای ما، پیشرفت و صلح به بار آورد.»

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران هم در پاسخ از همتای آمریکایی خود تشکر کرد و آرزویی مشابه را برای روند سال آینده، ابراز داشت.

ظریف گفت: «من «از پیام تبریک و تسلیت شما) تشکر می‌کنم؛ نوروز آغاز بهار است و در (زبان) فارسی، نوروز به معنای روز جدید است. من امید دارم که این نوروز، روزی نو برای همه دنیا و عصری نو برای تفاهم بیشتر و صلح باشد.»

هیئت‌های ایران و ۱+۵ در حال حاضر در لوزان سوئیس بر سر جزئیات توافق هسته‌ای مذاکره می‌کنند؛ طرفین تا ۱۱ فروردین برای توافق مهلت دارند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *