شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۲
حجت الاسلام پناهیان در حرم رضوی:

یک اشاره رهبری منطقه را متحول می‌کند

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 412953
حجت الاسلام پناهیان با بیان این‌که امروز یک اشاره رهبری منطقه را دچار تحول می کند، گفت: برخی اساساً نمی توانند در مقابل ولی فقیه کرنش کنند.
یک اشاره رهبری منطقه را متحول می‌کند
به گزارش جهان به نقل از رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، عضو شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور امشب در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی با اشاره به جایگاه اختیار و انتخاب انسان، گفت: انتخاب ولی جامعه اسلامی انتخاب مهمی است که باید به واسطه افراد متخصص و خبره انجام شود زیرا انتخاب ولی فقیه انتخاب دقیقی است.

وی ابراز کرد: امیدواریم انتخاب سایر سمت های سیاسی نظام نیز دقیق و قانونمند صورت گیرد که کسی نتواند با عوام فریبی در کشور برای خود رأی جمع کند.

مؤسس مدرسه علمیه و مرکز تخصصی دارالحکمه افزود: در کارهای پیچیده انتخاب مان ولنگاری نیست و نباید آزادانه و به دلخواه عمل کنیم، درباره انتخاب امام معصوم(ع) هیچ اختیاری نداریم؛ در برابرش باید اختیار خود را واگذار و از او تبعیت کنیم اما در انتخاب ولی فقیه تا حدودی اختیار ما دخیل است.

پیشینه مخالفت با ولایت

وی با اشاره به شدت کینه ای که حارث فهری نسبت به علی(ع) داشت و نمی خواست ولایت او را بپذیرد، گفت: در غدیر خم پس از معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) «حارث فهرى» نزد حضرت محمد(ص) آمد و معترضانه پرسید: آیا این ولایت که امروز اعلام کردى از جانب خدا بود؟ پیامبر فرمود: آرى از جانب خدا بود. در اینجا حارث خطاب به خداوند گفت: «خدایا! اگر آنچه محمّد مى گوید حق و از جانب توست سنگى از آسمان بر ما ببار یا عذاب دردناکى بر ما بفرست». همین که سخن حارث تمام شد و به راه افتاد، خداوند سنگى از آسمان بر او فرستاد که از مغزش وارد و از پشتش خارج گردید و همانجا او را هلاک کرد.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: خداوند امام معصوم را انتخاب و به واسطه نبی مکرم اسلام(ص) به ما معرفی کرده است اما گاهی انسان حاضر نمی شود اختیارش را به خدا و رسول خدا بسپرد و جانشینی پیامبر(ص) را بپذیرد.

وی تصریح کرد: ولی فقیه به طور مستقیم از جانب خداوند انتخاب نمی شود اما این دستور کلی که ولی فقیه نایب امام عصر است، از نظر دین و عقل برای ما پذیرفتنی است.

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: نسل اشخاصی که حاضر نشدند ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) را یپذیرند، نابود نشده اند و امروز نیز وجود دارند افرادی که ممکن است ولایت فقیه را نپذیرند.

وی تصریح کرد: منظور کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند صرفا همان افرادی نیستند که اگر در زمان حیات امیرمؤمنان(ع) بودند، ولایت ایشان را نمی پذیرفتند بلکه آن روحیه، طرز تفکر و امثال آن تیپ و شخصیت ها هنوز در جامعه هست و امکان بروز و ظهور آن در نیز وجود دارد.

حجت الاسلام پناهیان افزود: وجود این روحیه و ضعف ایمان در افراد مانع این می شود که در لحظه های حساس خود را در اختیار خداوند بگذارند برخی اساسا نمی توانند در مقابل ولی فقیه کرنش کنند؛ همه حاضر نمی شوند اختیار خود را به ولایت فقیه و جانشینان ائمه بدهند.

مؤسس مدرسه علمیه و مرکز تخصصی دارالحکمه خاطرنشان کرد: اگر افرادی چون سلمان، مقداد، ابوذر، عمار یاسر و مالک اشتر را دوست نداشته باشیم نمی توانیم ادعا کنیم که محب حضرت علی(ع) و فاطمه(س) هستیم زیرا که خود فرمودند شیعه ما نیستند کسانی که دوستان ما را دوست نداشته باشند.

وی بیان کرد: ایستادن در برابر ولایت ناشی از تکبر ذاتی و پنهانی است که روزی سرباز می کند و بیرون می زند حتی اگر پیش از آن فرد جزء مریدان اهل بیت(ع) و ولایت بوده باشد همچون «ابن ملجم مرادی» که پس از مدتی محبت ورزیدن به حضرت علی(ع) قاتل ایشان شد.

عزّت جهانی رهبر انقلاب

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: برخی ضد انقلاب های حرفه ای که مقیم خارج از کشور هستند با دیدن مقاومت های ضد استکباری رهبر انقلاب دوستدار ولایت شده اند؛ کسانی که چون ساکن ایران نیستند از ابراز این علاقه ترس دارند.

مؤسس مدرسه علمیه و مرکز تخصصی دارالحکمه با اشاره به عزت جهانی رهبر انقلاب گفت: زمان فتنه ۸۸ که اهانت و توهین های بسیاری به معظم له صورت می گرفت به مردم گقتیم در چهار سال آینده آقا در سطح جهان مورد عزت قرار می گیرد و امروز پنج سال از آن واقعه تلخ می گذرد و عزت و اقتدار رهبر انقلاب جهانی شده است.

حجت الاسلام پناهیان افزود: این قانون خداوند است که هر کس مورد اهانت گروهی قرار گیرد روزی عزت پیدا می کند و خداوند او را عزیز و محبوب مردم می کند امروز نه تنها اشاره ایشان بلکه اشاره مریدان حضرت آقا منطقه را دچار تحول می کند.

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: امروز حضرت آیت الله خامنه ای در منطقه دوستدار، محب و عزت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوشم اومد از سخنان به موقع ایشون
خداوند حفظش کنه
فان حزب الله هم الغالبون