جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
حجت‌الاسلام پناهیان:

نامه رهبرانقلاب زمینه عرصه دین را فراهم کرد

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 409358
همایش «زینب کبری سلام الله علیها و رسالت اجتماعی ما» به‌مناسبت میلاد حضرت زینب سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در صحن مطهر امام‌زاده قاضی الصابر منطقه ده ونک برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در این مراسم حجت الاسلام پناهیان با اشاره به وظیفه همه‌جانبه در تبلیغ دین برای جهانیان، اظهار کرد: باید با الگو گرفتن از حضرت زینب کبری که در شرایط مشقت‌بار اسارت پیام دین را ابلاغ کردند، الآن نیز با چنین روحیه‌­ای جوانان به امر تبلیغ دین برای جهانیان بپردازند.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین توسط جوانان در دنیا با نامه مقام معظم رهبری به‌طور فوق العاده فراهم شده است، خاطرنشان کرد: به جوانان باید گفت که زبان یاد بگیرید و با زبان پیام اسلام را به جهانیان منتقل کنید و برای تبلیغ دین حتی نیاز به لپ‌تاب و کامپیوتر هم نیست و می‌توان با موبایل تبلیغ دین کرد و لابد اگر ما زودتر تبلیغ دین را شروع می‌کردیم داعشی‌ها جذب ما می‌شدند.

پناهیان افزود: دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان دانشگاه الزهرا علیها السلام و دانشگاه امام صادق علیه السلام باید مطالعه کنند چرا دختران و پسران غربی جذب داعش می‌­شوند و باید با آنان صحبت کرد به‌خاطر چه‌چیزی این تمایل شدید جوانان در اروپا به‌سمت داعش وجود دارد.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به ضرورت تبلیغ دین توسط جوانان به‌خصوص دانشگاهیان افزود: مردم جهان به‌خصوص جوانان غربی به‌شدت خواستار معنویت و عقلانیت هستند که این معنویت و عقلانیت را در اسلام می‌­یابند و مشکل ما این است که باورمان نمی‌شود چقدر زمینه پذیرش دین در مردم جهان بالاست.

وی بیان داشت: فضای دنیا برای گرایش به اسلام به‌قدری فراهم است که فیلمسازان مصری که چند سال پیش به ایران سفر کرده بودند با دیدن فیلم ایرانی که در آن صحنه خواندن نماز میت مسلمانان را نشان می‌­داد جذب ما شدند و بگویند ایرانی‌­ها هم مسلمانند.

پناهیان با اشاره به ضرورت تکریم امام‌زادگان به‌خصوص امام‌زاده قاضی الصابر افزود: در مناطق مختلف و گوشه و کنار کشور ما امام‌زادگان متعددی وجود دارند و باید دانست این امام‌زادگان چرا به ایران آمدند و مشغول به انجام چه‌کاری شدند و چه تحولات فرهنگی و دینی انجام دادند.

وی گفت: امام‌زاده قاضی الصابر از امام‌زادگان عظیم الشأن و نوادگان امام سجاد علیه السلام هستند و از نظر اعتبار بنا بر اسناد و مدارک موثق می‌توان ایشان را بعد از حضرت عبدالعظیم قرار داد.

همایش زینب کبری و رسالت اجتماعی که با حضور گسترده دانشجویان دانشگاه الزهرا و دانشگاه امام صادق علیهما السلام همراه بود، با همکاری دانشگاه الزهرا، شهرداری تهران و آستان مقدس امام‌زاده قاضی الصابر در صحن مطهر امام‌زاده قاضی الصابر منطقه ده ونک همراه با برنامه‌های متنوع سخنرانی، تواشیح و مدیحه سرایی و مسابقه پیامکی در شب میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *