جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

10سال قبل می‌خواستم خداحافظی کنم

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 412513
بازیکن خط میانی یوونتوس می‌گوید که در سال ۲۰۰۵ بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا در استانبول از شدت ناراحتی و افسردگی قصد داشت از فوتبال خداحافظی کند اما چون استعداد بسیار بالایی داشت تصمیم گرفت که به کار خود در مستطیل سبز ادامه دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۵ یکی از جذاب‌ترین و بهترین فینال‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بوده است. این دیدار در استانبول ترکیه برگزار شد و دو تیم لیورپول و میلان برابر هم صف‌آرایی کردند. در آن دیدار میلان با نتیجه سه بر صفر پیش افتاد و نیمه نخست هم با همین نتیجه به پایان رسید. همه فکر می‌کردند که میلان قهرمان آن فینال خواهد بود اما در نیمه دوم همه چیز برعکس شد و استیون جرارد و همبازیانش توانستند دست به معجزه بزنند و بازی را به سود خود به پایان برسانند.

به نظر می رسد که آندره‌آ پیرلو هنوز آن دیدار را فراموش نکرده است. او اعتراف کرد که پس از شکست برابر لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا آن قدر ناراحت بود که می‌خواست از فوتبال خداحافظی کند.

ستاره سابق میلان که اکنون در یوونتوس بازی می‌کند، گفت: فوتبال آبستن حوادث زیادی است که اصلا نمی‌توان آنها را پیش‌بینی کرد. از شکست برابر لیورپول در آن فینال جالب بسیار ناراحت بودم. چند روز بعد از آن بازی دیگر به این نتیجه رسیدم که از فوتبال خداحافظی کنم؛ چرا که دیگر نمی‌توانستم ادامه دهم. دیگر توانش را نداشتم که ادامه بدهم؛ چرا که آن شکست بدجوری من را به هم ریخته بود.

پیرلو خیلی سریع پی برد که هنوز چیزهای زیادی برای گفتن در مستطیل سبز دارد. او در جام‌جهانی ۲۰۰۶ قهرمانی را با تیم ملی فوتبال ایتالیا به دست آورد و در فینال ۲۰۰۷ هم از لیورپول انتقام گرفت. این بار او و هم‌تیمی‌هایش در روسونری جام قهرمانی را بالای سر بردند. او در سال ۲۰۱۱ از میلان جدا شد و به یوونتوس رفت و توانسته در این تیم هم سه بار قهرمانی در رقابت‌های سری A را به دست آورد.

پیرلو گفت: همواره احساس می‌کردم که از نظر فوتبالی روز به روز در حال بهتر شدن هستم. هیچ فشاری را تحمل نمی‌کردم؛ چرا که اطمینان داشتم از دیگران بهترم. استعداد بالایی داشتم و این باعث شد تا احساس آرامش کنم و دوباره به فوتبال برگردم و بتوانم عنوان‌های زیادی را از جمله قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ را به دست آورم. خوشحالم که به فوتبال ادامه دادم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *