جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
علی بخیتی:

هدف شورای همکاری تجزیه یمن است

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 412351
علی بخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله گفت: هدف شورای همکاری خلیج فارس تجزیه یمن است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از المیادین خبرداد، «علی بخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله گفت: دعوت شورای همکاری خلیج فارس از گروه‌های یمنی برای شرکت در گفت‌وگوهای ریاض صادقانه نیست و هدف از آن تجزیه یمن است.

شورای همکاری خلیج فارس در نشست امروز خود در ریاض که در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو برگزار شد بر انتقال گفت‌وگوهای سیاسی یمن به ریاض تأکید کرد.

عبدالطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت: ما از تمام کسانی که خواهان حفظ مشروعیت در یمن هستند دعوت می‌کنیم که در مذاکرات ریاض شرکت کنند و گفت‌وگوهای یمنی در ریاض با گفتگوها زیر نظر سازمان ملل متحد فرق می‌کند.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با بیان اینکه این شورا بیانیه قانون اساسی جدید یمن که اخیرا منتشر شده است را به رسمیت نمی‌شناسد گفت: مشخص کردن تاریخ گفت‌وگوهای یمن به عبدربه منصور هادی واگذار شده است.‎

خالد العطیه وزیر خارجه قطر نیز در این نشست گفت که گفتگوهای ریاض شامل همه گروه‌ها از جمله حوثی‌ها می‌شود.

وزیر خارجه قطر افزود: ما امیدواریم همه گروه‌های یمنی در گفتگوهای ریاض برای حل بحران این کشور حضور پیدا کنند.‎

العطیه گفت: هدف ما رسیدن به راه حلی است که به ثبات یمن کمک کند. بنابراین به نفع همه گروه‌های یمنی است که در گفت‌وگوهای ریاض حضور داشته باشند.‎
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *