دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

شورای همکاری به جان یمن می افتد

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 408142
یک منبع آگاه در شورای همکاری خلیج فارس گفت که مسئله تحریم یمن یک گزینه و در مرحله بررسی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک منبع آگاه در شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که تحمیل تحریم‌های اقتصادی علیه یمن، گزینه‌ای است که با سیطره انصارالله بر امور یمن، همچنان مطرح است اما کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتظرند تا نتایج قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و تحرکات داخلی در یمن روشن شود.

این منبع در گفت‌وگو با نشریه «الاقتصادیه» عربستان، تصریح کرد: فراخواندن سفرای خارجی از یمن و در رأس آنها، عربستان سعودی، دارای بعد اقتصادی نیز بود و تا زمانی که تنش سیاسی در یمن وجود دارد، تنش اقتصادی نیز با آن همراه خواهد بود.

وی مدعی شد: امکان هر چیزی در آینده وجود دارد و هر اقدام سیاسی به همراه اقدامی اقتصادی است. مشارکت یمن در کمیته‌های مختلف شورای همکاری محدود است و عضویت آن در حال حاضر منتفی و به حالت تعلیق است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: کشورهای عضو شورای همکاری اقدامات لازم را برای حفظ منافعشان انجام می‌دهند و دستکم در حال حاضر نمی‌خواهند تحریم‌های اقتصادی را اعمال کنند. این تحریم‌ها می‌تواند یکی از راهکارها یا پیشنهادها پس از تلاش‌های بین‌المللی باشد.

«عقیل الجاسم» رئیس دفتر اجرایی شورای وزرای کار و وزرای اموی اجتماعی در شورای همکاری نیز در گفت‌وگو با الاقتصادیه اظهار داشت: این دفتر هنوز به توافقی برای تعلیق عضویت یمن دست نیافته است.

شورای امنیت چند روز پیش با صدور قطعنامه ای از انصارالله خواست که از صنعا خارج شده و گفت که انصارالله باید آنچه آن را قدرت در صنعاء خواند، واگذار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *