دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱۰
همراهی با اصلاحات، شرط احراز صلاحیت!

تایید صلاحیت افراد در دفتر یک‌روزنامه/سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبان به انتخابات محلات شهر تهران رسید

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 411291
گفته شده یکی از اصلاح طلبان شاخص شورا ، در یکی از این جلسات از تهدید شکایت افراد تایید صلاحیت شده و تبعات حقوقی این مسئله ابرار نگرانی کرده و گفته بود «چه بهتر که صلاحیت اینها را الان تایید کنیم که هم منتی بر سرشان گذاشته باشیم و هم در آینده این افراد با ما همراهی سیاسی داشته باشند.»
تایید صلاحیت افراد در دفتر یک‌روزنامه/سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبان به انتخابات محلات شهر تهران رسید
به گزارش جهان، راه دانا نوشت:
چهارمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران جمعه این هفته برگزار خواهد شد . اصلاح طلبان شورای اسلامی شهر تهران بعد از ناکامی های متعدد در انتخاب شهردار و تعیین رئیس شورای اسلامی شهر و همچنین بعد از شکست در تغییر زمان برگزاری انتخابات شورایاری ها به منظور ایجاد فرصتی برای هماهنگی های بیشتر، این بار به شکلی دیگر سعی در حاشیه سازی دارند.

در حالی که طبق قانون مصوب شورای اسلامی شهر تهران، بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورایاری این بار به صورت «واقعی» انجام شد و استعلامات چهارگانه ای از سوی مراجع ذی صلاح برای عدم وجود سوءپیشینه کیفری انجام گرفت، صلاحیت تعدادی از کاندیداها احراز نشد.

از طرفی با توجه به اینکه علت عدم احراز صلاحیت این افراد عموماً وجود سوپیشینه کیفری و یا سابقه تخلفات اداری بود؛ اما با دستور رئیس شورای اسلامی شهر تهران، صلاحیت ۷۰۰ نفری که به علت عدم سکونت یکساله در محلات شهر تهران، تایید نشده بود احراز شد و صلاحیت اکثریت افراد باقی مانده، که با مسئله عدم تکمیل پرونده و یا عدم ارائه گواهی سوپیشینه روبرو بودند، پابرجا ماند.

با این حال، شنیده شده که هیئت نظارت بر انتخابات، با برگزاری جلسه ای در دفتر یک روزنامه اصلاح طلب، در اقدامی عجیب، صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداها را تایید کرد. این اقدام عجیب که بیشتر به یک شوی سیاسی شبیه است تا دلسوزی برای مردم به نوعی دور زدن قانون است که از سوی افرادی که ادعای قانونمداری می کنند، کمی عجیب به نظر می رسد.

شنیده ها حاکی از این است که تایید صلاحیت این افراد، با نیت اتحاد اصلاح طلبان در انتخابات شورایاری بوده و شرط احراز صلاحیت کاندیداها، هم‌راهی با جریان اصلاحات بوده است. همچنین بر اساس اخبار واصله، در آخرین جلسه هیئت نظارت بر انتخابات که منجر به این تایید صلاحیت های پرحاشیه شد، برخی افراد از این هیئت، طی تماس با داوطلبانی که صلاحیت شان احراز نشده بود، موافقت ضمنی آنان با این مسئله که تایید صلاحیت این افراد صرفا به شرط تلاش برای ایجاد و شکل گیری جبهه ای هماهنگ و با ضماتت همراهی در آینده صورت گرفته است را دریافت کرده اند.

گفته شده یکی از اصلاح طلبان شاخص شورا ، در یکی از این جلسات از تهدید شکایت افراد تایید صلاحیت شده و تبعات حقوقی این مسئله ابرار نگرانی کرده و گفته بود «چه بهتر که صلاحیت اینها را الان تایید کنیم که هم منتی بر سرشان گذاشته باشیم و هم در آینده این افراد با ما همراهی سیاسی داشته باشند.» مشخص نیست هدف جریان اصلاحات از سیاسی کردن این انتخابات محلی چیست و چه سودی نصیب این افراد می شود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیچاره چیکار کنن وقتی در انتخابات مهم رای ندارن باید هم بیفتن دنبال این جور انتخابات کوچک
Iran, Islamic Republic of
واقعا بیچاره هستند...
Iran, Islamic Republic of
خیلی مردید!! نظر مخاطبتان را ناجوانمردانه تقطیع می کنید !
علی
بیچاره شمایید. آنها انتخابات بزرگ ریاست جمهوری را بردند منتها جهان نیوز هرچه راجع به اصلاح طلبان داشته تموم کرده رفته سراغ شورایاریها . یکبار دیگرمطلب را بخوانید و به سادگی به بی پایه بودن آن پی ببرید. آدم همیشه دلواپس باید برای خودش دلواپسی داشته باشد وگرنه میمیرد حالا چه هسته ، چه اسکناس 5هزار تومانی و یا شورایاری و ..
سپهر .
United States
از 22 خرداد به پیسی ای رسیدن
دیگه چطور باید ثابت بشه اصلاح طلبها و اعتدالیها یکیند ....
علی محمد نصیری لرستانی
جهان نیوز عزیزبخاطر اصلاعرسانی تشکر،اما آیا این مباحث فقط درتهران بایستی پیگیری شود پس سایر استان ها چی؟
باید تائید صلاحیت و انتخابات از دست دولت خارج بشه و به ارگانی غیر حزبی سپرده بشه
واقعا خجالت اور یکی از اعضای شورای شهر که مسول انتخابات است به دوستان خود گفته که فلانی و فلانی رای می اورن
رضا رضایی
United States
به خداوند قسم شرط تحصیل دیپلم است طرف دوم‌ابتدایی دارد تایید شده