شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌ها

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 427852
نایب‌رئیس شورای شهر تهران ضمن اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌ها در ۳۰۳ محله شهر تهران گفت: به زودی انتخابات هیأت رئیسه در ۵۱ محله دیگر تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرتضی طلایی، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌های محلات شهر تهران اظهار داشت: این انتخابات به مدت ۳ روز (بیستم تا بیست و دوم) خردادماه برگزار شد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۵۴ محله شهر تهران، هیأت رئیسه ۳۳۰ محله انتخاب شدند و ۵۱ محله نیز به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورایاری‌هایسشان، قرار است در زمان دیگری انتخابات هیأت رئیسه برگزار شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بنا بر آیین‌نامه ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، ما موظف هستیم ظرف روزهای آینده در حداکثر ۱۰ روز، مجددا از اعضای شورایاری محلاتی که انتخابات هیأت رئیس‌شان برگزار نشده دعوت به عمل آورده و انتخابات هیأت رئیسه را برگزار کنیم و در غیر این صورت ستاد موظف است براساس آیین‌نامه شخصاً اقدام به انتخاب هیأت رئیسه کند و محلات را از بلاتکلیفی خارج کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این نکته که بخش اعظم انتخابات هیأت رئیسه شورایاران توسط خودشان برگزار شد، گفت: در این زمینه ستاد بیشتر نقش تسهیل‌گری و ناظر را داشت و مجری برگزاری برنامه انتخابات اکثراً اعضای شورایاری‌های محلات بودند و این تجربه نشان داد شما می‌توانید انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌ها را در آینده به خودشان واگذار کنید.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران در ادامه با اشاره به فعالیت هیأت امنا در محلات گفت: لیست نمایندگان نهادهای محلی ارسال شده است و بدین ترتیب به زودی جلسه‌ای توجیهی با این عزیزان و با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار خواهد شد و درنهایت این افراد کار خود را آغاز خواهند کرد.

طلایی تأکید کرد: تا زمانی که هیأت امنای محلات رسمیت پیدا نکنند امکان معرفی مدیر محله وجود ندارد و به منظور فعال سازی سرای محلات، می‌بایستی هیأت امنا فعالیت خود را آغاز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *