سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۲

آمار شهدای روحانی اعلام شد

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 408189
رئیس ستاد کنگره شهدای روحانیت از شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ شهید روحانی در کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به حضور روحانیون در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: روحانیون در حدود دو برابر بیشتر از مردم عادی در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حضور داشته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۷۶ روحانی شهید که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته‌اند توسط ستاد کنگره شهدای روحانیت شناسایی شده‌اند.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانیت با اشاره به شناسایی برخی شهدای گمنام روحانی گفت: در پرونده بسیاری از شهدای گمنام نامی از روحانی بودن آنها درج نشده بود که پس از بررسی‌های مجدد ۴ هزار و ۳۰۰ روحانی گمنام شناسایی شده‌اند که با توجه به اینکه هنوز شهدای چهار استان را بررسی نکرده‌ایم این احتمال وجود دارد که ۵۰۰ شهید روحانی گمنام نیز شناسایی شوند.

حجت‌الاسلام ذالنور تصریح کرد:‌ در حال حاضر ۵۰۰ شهید روحانی غیرایرانی از ۳۰ تا ۴۰ کشور جهان شناسایی شده‌اند که ستاد کنگره شهدای روحانی در زمینه شناسایی شهدای روحانی دیگر کشورها فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ کتاب درباره شهدای روحانی منتشر شده است گفت: در تلاش هستیم آمار کتب شهدای روحانیت را به ۳۰۰ کتاب برسانیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانیت بیان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در متراژ ۱۰۰ هکتار در حال احداث است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *