جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۲

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات رسایی

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 407487
یک مقام وزارت خارجه آمریکا به اظهارات نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص خبرنگار واشنگتن‌پست واکنش نشان داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا اواخر روز شنبه (دیروز) به وقت محلی در واکنش به اظهارات «حمید رسایی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با «جیسون رضاییان» واکنش نشان داد.

این مقام آمریکایی بی‌نام در ارتباط با بازداشت رضائیان که با عنوان خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست در ایران فعالیت می‌کرد، گفت: «ما از اظهارات آقای رسایی درباره اتهامات علیه جیسون رضاییان مطلع هستیم.»

وی که با روزنامه واشنگتن‌پست گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: «جیسون برای مدت ۲۰۰ روز به صورت ناعادلانه و بدون هرگونه اتهامی در ایران در بازداشت قراردارد و هرچه سریعتر باید آزاد شود.»

آقای رسایی روز گذشته در پاسخ به اظهارات مسئول هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری گفته بود: «بنده از طرح علنی موارد موجود در پرونده‌ام استقبال می‌کنم تا همه بدانند چه تخلفی کرده‌ام اما مناسب است هیأت مذکور به تخلفات برخی از مسئولان فعلی نهاد ریاست جمهوری هم رسیدگی کند که رد پایشان در پرونده جاسوسی جیسون رضائیان (خبرنگار واشنگتن پست) و همسر وی (یگانه ص) که به عنوان خبرنگار تا حساس ترین بخش های نهاد ریاست جمهوری نفوذ کرده بودند، دیده می شود.»

وی همچنین گفته بود: «توضیح دهید کدام مدیر در نهاد ریاست جمهوری در نفوذ دادن این افراد نقش بسزایی داشته است؟ جیسون رضائیان با مکاتبات چه فردی در تهیه محتوای جاسوسی خود از موانع مهم امنیتی عبور می کرده است؟ چه کسی از احضار و رسیدگی به پرونده این مدیر نهاد (ا – س) که از اقوام نزدیک یک مقام عالی در نهاد ریاست جمهوری است، جلوگیری می کند و او را که رئیس یک مرکز نهاد است، خط قرمز خود خوانده است تا نهادهای امنیتی و قضایی به آن نزدیک نشوند؟ البته ان شاء الله در آینده و از تریبون مجلس در این باره بیشتر سخن خواهم گفت.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
زنده باد رسایی که وقتی میزنی به هدف از دو جا صدا درمیاد آمریکاییها و عوامل داخلیشون
بشیر
Romania
بقیه نماینده ها تو خوابند یا خودشان را زدند به خواب هیچ فکر کردند.در دنیا ما ملت انقلابی ایران ودر قیامت امام شهدا گریبانشان را می گیریم هیچ معلوم است دور برتان چه می گذرد ؟استیضاع وزرا به عهده کیست