پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کری: برای‌آزادی‌اتباعمان درایران‌تلاش‌می‌کنیم

يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 466657
وزارت خارجه آمریکا می‌گوید دولت این کشور تلاش می‌کند تا آمریکایی‌هایی که در ایران زندانی شده‌اند، آزاد شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد که دولت این کشور «سخت در تلاش است» تا اتباع این کشور که در ایران زندانی هستند، آزاد شوند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این اظهارات را پس از آن بیان کرد که گروهی از سردبیران رسانه‌های آمریکایی روز گذشته در نامه‌ای به جان کری وزیر خارجه آمریکا، از وی خواستند برای آزادی «جیسون رضائیان» تلاش بیشتری کند.

رضائیان تبعه ایرانی-آمریکایی است که به عنوان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در ایران فعالیت می‌کرد. وی سال گذشته با اتهامات امنیتی بازداشت شد و مورد محاکمه قرار گرفت. وی از سوی دستگاه قضایی به حبس محکوم شده، با این حال واشنگتن همچنان خواستار آزادی وی است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کربی در بیانیه خود گفته است که کاخ سفید «بسیار سخت در تلاش است تا شهروندانمان را به خانه بازگردانیم و باز هم از ایران می‌خواهیم که آن‌ها را آزاد کند.»

مقامات آمریکایی می‌گویند کری و دیگر مقامات این کشور در هر دیداری که با مقامات ایرانی داشته‌اند، مسئله اتباع آمریکایی زندانی در ایران را مطرح کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *