جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱

چرا یمن صهیونیستها را نگران کرده است؟

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب: 407355
تحولات یمن و موفقیت جنبشهای مردمی در بدست گرفتن زمام امور در این کشور از طریق اعلامیه جدید قانون اساسی، صهیونیستها را نگران کرده است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات یمن با ادعای اینکه جنبش مردمی یمن با ایران ارتباط دارد، اظهار داشت: "آیا سلطه ایران در یمن منافع اسرائیل را تهدید نمی کند؟ سیطره ایران بر یمن می تواند منطقه سینا و حتی نوار غزه را تحت تاثیر قرار دهد. سیطره ایران در یمن تنگه باب المندب را تحت نفوذ ایران قرار می دهد.نفوذ ایران در این منطقه منافع غربیها را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد."

وی افزود: "این امر صرف نظر از نفوذ ایران در افغانستان و عراق است، که تنها منافع غرب را تحت تاثیر قرار می دهد و ربطی به ما ندارد. ایران غرب را به چالش می کشد و غربیها به این مسأله بی توجهند.و تنها از توافق هسته ای بد و نامطلوب و شمار دستگاههای سانتریفیوژ ایران صحبت می شود."

"عود گرانوت" تحلیلگر مسائل عربی کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی، ادعا کرد: "ایران به دریای سرخ نفوذ کرد. انقلابیونی که از سوی ایران حمایت می شوند کاخ ریاست جمهوری یمن را تصرف کرده و پارلمان این کشور را منحل اعلام کردند و یک شورای ریاستی تشکیل دادند."

گرانوت ادامه داد: "ایران در سوریه و یمن حضور برجسته ای دارد.این در حالی است که آمریکا موانع ایران را برای دست یابی قدرت در منطقه کنار می زند. به گونه ای که ایران به دنبال نابود کردن تشکیلات داعش در سوریه و القاعده در یمن است که هردوی اینها از دشمن درجه یک آمریکا هستند؛ در واقع ایران به کمک آمریکا در حال گسترش نفوذ خود در سوریه و یمن است."

وی افزود: "اوباما با طرفهای ایرانی به مذاکره می نشیند و بطور ناگهانی نقش ایران از یک معظل به یک راه حل تبدیل می شود. ایران در آستانه نفوذ به باب المندب است.یعنی این کشور این امکان را دارد که حرکت کشتیها به سوی بندر ایلات را متوقف کند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایران تولدت مبارک!!!