شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳

زمینه‌چینی اوباما برای لشگرکشی به سوریه

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 406957
رئیس‌جمهور آمریکا گفت واشنگتن تنها در صورتی که امنیت آمریکا مورد تهدید واقع شود وارد جنگ زمینی در عراق و سوریه خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در بامداد پنجشنبه گفت واشنگتن تصمیم ندارد برای مقابله با گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شامات» نیروی زمینی به سوریه یا عراق اعزام کند.

وی به رغم این تصریح کرد در صورتی که امنیت ملی آمریکا تهدید شود، واشنگتن وارد جنگ زمینی برای مقابله با این گروه تروریستی خواهد شد.

آقای اوباما با بیان اینکه آمریکا نباید وارد یک جنگ زمینی طولانی مدت دیگر در خاورمیانه شود گفت وی تحت شرایط خاص آماده اعزام نیروهای عملیات ویژه به عراق است.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مدعی شد کشورش برای مقابله با داعش به ارتش عراق کمک کرده که پنتاگون در زمان حمله این گروه تروریستی به «موصل» به بهانه ناامنی از تحویل جنگنده‌های اف‌۱۶ به این کشور بر اساس قراردادهای امنیتی دو کشور امتناع کرده بود.

آقای اوباما در این کنفرانس خبری با درخواست از کنگره برای صدور رسمی مجوز جنگ علیه داعش گفت تصویب لایحه پیشنهادی دولت در کنگره واشنگتن را در نبرد با این گروه تروریستی قوی‌تر می‌کند.

رئیس دولت امریکا نبرد با داعش را «مأموریتی دشوار» خواند اما افزود نیروهای ائتلاف در حال پیشروی هستند و داعش در این نبرد، شکست خواهد خورد.

آقای اوباما که در این کفرانس خبری با جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور، چاک هیگل، وزیر دفاع و جان کری، وزیر خارجه همراهی می‌شد ساعاتی قبل‌تر چارچوب لایحه پیشنهادی خود به کنگره را مشخص کرده بود.

لایحه پیشنهادی دولت آمریکا خواستار صدور مجوز «حملات هوایی نظام‌مند و ادامه‌دار» برای نبرد علیه گروه داعش شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی بامداد پنجشنبه با این حال تصریح کرد درخواست دولت برای صدور مجوز استفاده از نیروی نظامی به معنی مطرح کردن درخواست اعزم نیروی زمینی به کشورهای عراق یا سوریه نیست.

اوباما گفت: «من اطمینان دارم که آمریکا نباید بار دیگر وارد میدان یک جنگ زمینی دیگر در خاورمیانه شود ـ این در راستای منافع ملی ما نیست.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *