شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

اصلاح طلبان شورای‌شهر در اندیشه مجلس!

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 406417
ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران معتقد است که جریان اصلاحات در حال و هوایی هستند که در شورای شهر نمی توانند اثری داشته باشند،با این حال تصمیم گرفته اند که از شورای شهر به مجلس راه پیدا کنند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و بتوانند اکثریت پارلمان را بر عهده گیرند.
به گزارش جهان قناعتی در گفت وگوی تفضیلی با«تهران پرس»درباره معیارهای شورای شهر تهران برای تعیین نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی و همچنین علت عدم عدم پرداخت سهم دولت در بخش حمل و نقل عمومی پرداخت.


به عنوان سوال اول،می خواستیم نظر شما را درباره فضای سیاسی حاکم بر شورای شهر تهران بدانیم.ارزیابی شما از وضعیت حاکم چگونه است؟

دوستان اصلاحات چند دسته هستند یک عده به دنبال کار و سازندگی و خدمت هستند و با یک جریان فکری آمدند که این جریان فکری آنها یک عقبه فکری داشته است و در شورای شهر حضور پیدا کردند.

یک گروه دیگر هم در ظاهر هماهنگ هستند در باطن برداشت میشود که یک سری حرکات دارند که با هنجار های نظام و مسیری که در حال حاضر طی میشود، به نوعی انتهای تصمیماتشان کارشکن و حاشیه قرار دارد.

یک سری هم هستند که کاسب کار هستند.مشابه آنها را شاید در تمامی جریان ها هم بتوان پیدا کرد که در اشکال دیگری باشند که به عنوان مخالف نظام دیده نمیشوند شاید به عنوان یک کاسب باشند.

وقتی اصلاحات در شورا حضور پیدا کردند به هر حال شورا بستر ها یا فضاهایی هستند که در جریانهای فکری فکر میکنند نقطه شروع رسیدن به قدرت از این مبدا میباشد.چون یک مقطعی از زمان را تجربه کزدند که به شورای شهر ورود پیدا کردند و از شورای شهر تهران به مجلس ورود پیدا کردند و بعد هم حکومت و دولت را به دست گرفتند.احساسشان این بود که میتوانند با ورود به شورای شهر یا بحث امروز که شورایاری ها هستند در این مسیر فعالیت های اولیه خود را شروع کنند و به آن نقطه دنبالش هستند برسند.

شنیده ها حاکی از آن است که بعد از انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران و انتخاب آقای چمران به عنوان ریاست شورا،عده ای از اعضای اصلاح طلب شورا قصد حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشند.نظر شما چیست؟

اتفاقی که در شورا افتاد اکثریت اعضای شورای شهر را اصولگرا ها گرفتند و در تصمیماتی که گرفته می شود از انتخاب هیئت رئیسه گرفته تا انتخاب شهردار تهران و تصمیماتی که در شورا گرفته می شود، به دلیل اینکه اکثریت اعضا متشکل از اصولگراها هستند به طوری شده است که اصلاحاتی ها احساس میکنند که دیگر جایی ندارند و احساس بی هویتی می کنند.

اصلاحاتی ها در حال و هوایی هستند که در شورای شهر نمیتوانند اثری بگذارند.تصمیم گرفته اند که از شورای شهر به مجلس راه پیدا کنند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و بتوانند اکثریت پارلمان را بر عهده گیرند.من هم شنیده ام که بعضی ها از آنها می خواهند از طریق شهرستانها به عنوان نماینده حضور پیدا کنند که چنانچه رای مناسب برای حضور در مجلس را اخذ نکردند، جایگاهشان در شورای شهر تهران حفظ شود.

در قانون داریم که اگر فردی از یک شهری به جای دیگر بخواهد کاندید شود جایگاه قبلی وی محفوظ است.مثلا اگر کسی برای لرستان میخواهد در مجلس کاندید شود و عضو شورای شهر تهران باشد اگر رای نیاورد می تواند در شورای شهر باز گردد.اما اگر کسی از اعضای ۳۱ نفر بخواهند کاندید تهران شوند باید استعفا دهد.

لذا برداشت بنده این است که حتما تعدادی از دوستان اصلاحات در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می کنند.دوستان اصلاح طلب شورا برنامه ریزی کرده اند که در سالهای آتی به انتخابات مجلس ورود پیدا کنند.با توجه به این که در شورای شهر به موفقیت چندانی نرسیده اند به مجلس روی آوردند.

عده ای از افراد معتقدند که شورای چهارم شهر تهران در حال گرایش به سمت دوره اول و پرداختن به موضوعات حاشیه ای است.نظر شما در این باره چیست؟

بنده نمی خواهم بگویم که در تهران مشکل نیست.همانطور که میدانید در سال اول شورا بیشترین تذکر را بنده دادم و این تذکرات مبنای جریانی نداشت و فقط به خاط این بود که احساس کردم مثلا گرم خانه ای را در جنوب تهران تاسیس شده است که یک فکری به حال آنها شود.

اما بعضی از دوستان یا شاید بیشتر در جریان اصلاحات دیده میشود بحث هایی که میشود ادامه موضوعاتشان تقریبا به دنبال این هستند که جریان و حاشیه ای را دنبال کنند.به طور کلی نوع تذکر دادن و نوع پیگیری هایشان فرق می کند.

در زمانی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که ایشان مدیریت شهری را به عنوان مدیریت جهادی مطرح کردند و الان باید وظیفه شورای را انجام دهیم.اما وظیفه ما نباید تبدیل به یک تخریب شود، چون حضرت آقا نگفتند که مدیریت شهری را تخریب کنید.ایشان فرمودند که بنای اصلی شورای شهر بایستی حمایت –نظارت- هدایت باشد نه تحقیق و تفحص و ضایع کردن.

به طور مثال در موضوع هوای پاک بنده به سیاست آقای قالیباف در این حوزه انتقاد دارم.اما شهردار بارها به دولت اعلام کردند که یک بار اختیار تام به شهرداری بدهند که در موضوع هوای پاک اقداماتی صورت پذیرد.۲۰ دستگاه اجرایی هستند که تابع دولت می باشند وبا مدیریت شهری کار میکنند واینکه ما به دنبال مدیریت یک پارچه شهری هستیم.اینها تا زمانی که زیر نظر مدیریت شهری قرار نگیرند کار خود را ادامه میدهند.

همه اینها باید زیر مجموعه یک نفر یاشند بعد از این ما می توانیم انتظار داشته باشم هوای تهران باید بهتر از این باشد.من فکر می کنم اگر بدست یک نفر باشد خیلی خوب است.آقای قالیباف مردانگی کرده است،اگر دوستان اصلاحات واقعا میخواهند جریان کسی را خراب کنند بیایند همین مسئولیت را بر عهده بگیرند.

بعد از انتخابات هیئت‌رئیسه شورا وضعیت جریان اصلاح‌طلب شورا چگونه است. در تحلیل‌ها آمده بود که جریان اصلاحات بر روی گزینه حقانی معطوف شده‌اند و نسبت به مسجد جامعی ناامید شده‌اند. تحلیل شما چگونه است

بنده فکر میکنم لیدری جریان اصلاحات به عهده خود آقای مسجد جامعی است و در جمع آنها معقولیت ویژه ای دارند.آقای مسجد جامعی یک نگاه عمومی به همه افراد حاضر دارد،لذا پذیرش برای همه نسبت به آقای حقانی بیشتر است.

اشاره شد که افرادی در شورا حضور دارند که کاسبند و در جریانی در جهت نظام به طوری مخالفند ولی همه اینها در یک جا مدیریت شده اند.شاید آقای حقانی به دلیل تجربه شهردار بودن موضوعاتی را از نظر کاری اتحاد میکند و در یک سری موضوعاتش مبنای تجربی داشته باشد.در همین بحث بوستان مادر ،من هم جزو اون ۱۳ نفری بودم که در خصوص تعیین تکلیف این بوستان نامه ای را امضا کردم.

باز هم تصویب کرایه های حمل و نقل عمومی، صدای خیلی ها را درآورده.عده ای موافق افزایش قیمت کرایه های حمل و نقل عمومی بودند و از سوی دیگر فرمانداری هم گفته نباید کرایه ها افزایش پیدا کند و مصوبه شورای شهر درباره افزایش ۲۵ درصد کرایه ها را ابطال می کند.معیار افزایش قیمت کرایه ها چیست؟

ما در کشوری هستیم تصمیماتی که گرفته میشود مبتنی بر تصمیمات بالادستی مثل دولت یا حکومت باشد یعنی با شیبی که نظام حرکت می کند ما باید خودمان را با آن شیب تنظیم نماییم.اتفاقاتی در کشور می افتد،تصمیماتی که گرفته می شود باید بر اساس آن اتفاقات باشد.

وقتی دولت حقوق کارکنان را ۱۴ درصد تغییر می دهد عملا همه شرکتها سازمانها و نهادها باید حقوق و دستمزد کارکنان را بر اساس آن پایه ای که دولت تعیین کرده است تغییر دهند.زیرا نمی شود کارمند دولت حقوقش خوب باشد از آن طرف کارمند شرکت خصوصی حقوقش بد باشد.اینها همه باهم همزمان مطرح شود و بر اساس تورمی که در جامعه وجود دارد، همه سعی دارند خود را هماهنگ کنند.

برای ناوگان تاکسیرانی هر ساله یک افزایش قیمتی را برای دستگاه های حمل و نقل عمومی داریم.سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی در حقوق را داشتیم، در صورتی که تورم ۲۷ درصد بود.ما هم تورم جامعه را با افزایش حقوق کارکنان را در نظر گرفتیم که تقریبا حمل و نقل عمومی را ۲۵ درصد افزایش دادیم.

در آن زمان شرایط تورم طبق اعلام آمارها در کشور بین ۱۷ تا ۲۰ درصد بود.بر همین اساس چه در مترو و اتوبوس و تاکسی با این نگاه جلسات کمیسیون در رابطه با تعیین میزان کرایه حمل و نقل عمومی تشکیل دادیم.

در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران میزان افزایش کرایه ها به چه میزان بود؟

لایحه ای که شهرداری برای مترو آورده بود ۱۲۰ درصد افزایش لحاظ شده بود.اتوبوس ۴۰ درصد و تاکسی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش در نظر گرفته شده بود. این موضوع در کمیسیون مطرح و بررسی شد و نظر کمیسیون این بود که کرایه تاکسی و اتوبوس بر اساس همین قیمت ها باشد. ولی مترو را شهرداری موضوعی را مطرح کرد که با ۱۰ درصد هم حل نمی شود ولی گفتیم که ۱۰ درصد با شرایط پولی مردم در نظر بگیریم.

البته نه ۱۲۰ درصد پیشنهاد شهرداری و نه۱۰ درصدی که کمیسیون عمران پیشنهاد داده بود.چراکه شهرداری معتقد بود که بعد از هدفمندی یارانه ها مردم به جای استفاده از وسیله شخصی از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که این خودش یک سیاست تشویقی است که مردم به مترو تشویق شوند.

مسئولین وقت دولت اعلام کرده بودند که یک سوم قیمت هربلیت مترو را از خزانه دولتی و الباقی را از مردم و شهرداری اخذ شود.اگر بر حسب این باشد نباید قیمت مترو افزایش یابد.یعنی اگر بلیت مترو ۱۵۰۰ تومان باشد به طور مساوی از دولت و شهرداری و مردم دریافت شود.

دولت دو سال است چه در دولت قبلی و فعلی این را قبول نکرده است و یک سوم سهم خود را پرداخت نکرده است و فشارهم در اتوبوس و هم در مترو بر دوش شهرداری است.در حال حاضر ۸۰ درصد اتوبوس سهم بخش خصوصی است که ربطی به یارانه ها هم ندارد.لذا اگر دولت به تعهدش عمل می کرداین فشار ها کمتر می شد.

در نهایت با اصرار کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی و موافقت شورا افزایش ۱۰ درصدی کرایه ها را شاهد هستیم.این در حالی است که دستمزد کارگران حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است و دولت تا به الان هیچ کمکی در جهت توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی انجام نداده است.

با توجه به این که آقای سرخو اعلام کرده بود که در زمان رای گیری برای تصویب کرایه ها،آقای چمران چندین بار اقدام به رای گیری کرد،علت آن را ذکر کنید.

در صحن علنی شورای شهر معمولا جا انداختن یک موضوع برای اعضا خیلی مهم است.آقای چمران به زمان رای گیری به گونه ای این طرح را بیان کردند که آن مصوبه ای که در کمیسیون تایید شده بود،اتفاق نیفتاد.در شورا قانون این است که اول نظر کمیسیون گفته شود.البته طرز بیان ریاست شورا به گونه ای شد که مصوبه کمیسیون رای نیاورد.

در حال حاضر تاکسی بیشتر شبیه دلار و طلا است.وقتی قیمت ها در خیابان بالا می رود قیمت همه چیز هم بالا می رود.تاکسی و حمل و نقل عمومی تاثیر گذارند

معتقدم که در انعکاس خبر افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی عجله شده بود،این مسئله زمان بر است و بایستی منتظر نظر دولت و استانداری تهران می شدیم که این مصوبه را قبول خواهند داشت و یا خیر.البته بنده با افزایش قیمت کرایه های حمل و نقل عمومی مخالفت کردم و به آن رای ندادم.

امکان دارد به صورت رسمی میزان افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی سال ۹۴ را از طریق تهران پرس اعلام کنید

در نهایت شورای شهر تهران با افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت مترو،افزایش ۲۰ درصدی کرایه ناوگان اتوبوس رانی و افزایش ۲۰ درصدی تاکسی موافقت شد که در نظر داشتیم ۱۵ تا ۱۷ درصد باقی بماند.

چنانچه فرمانداری موافق افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی در سال ۹۴ نباشد،چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

چنانچه شورای شهر تهران بر سر کرایه ها اصرار داشته باشد به شورای حل اختلاف می رود.اگر اعتراض فرمانداری مبنای علمی و قانونی داشته باشد و دوستان قانع شوند که هیچ،ولی اگر چنین اتفاقی رخ ندهد،به شورای حل اختلاف می رود.شورای شهر تهران قطعا روی مصوبه خود اصرار خواهد داشت.

برنامه شورای چهارم شهر تهران به خصوص کمیسیون عمران برای توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و اتوبوس چیست؟

مدیریت شهری برنامه ۵ ساله ای را پیش بینی کرده است که سال ۹۴ دومین سال فعالیت آن است.در این برنامه در نظر داریم ۱۵۰ کیلومتر به خطوط متروی تهران در خط های ۳ و۶و۷ اضافه شود.

خط ۳ مترو تقریبا به پایان رسیده است و قرار است تا پایان سال راه اندازی شود،همچنین خط ۶و۷ هم چنانچه اعتباری به میزان ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود در پایان تیر یا مرداد سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید.در صورت پایان یافتن خطوط مترو به بحث آلودگی و ترافیک شهری و آرامش مردم کمک بسیاری خواهد شد. در سال ۹۳ حدود ۲۰۰ میلیارد برای مترو در نظر گرفته بودیم که در این زمینه پیشرفت خوبی داشته ایم.

با توجه به شعار آقای قالیباف که ما در سالهای دیگر توج به حمل و نقل عمومی داریم عدای معتقدند که لایحه بودجه پیشنهادی ۹۴ شهرداری تهران با این اعداد با وعده های شهردار تهران تناسب ندارد.۱۴۰ میلیارد تومان برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوس رانی پیش بینی شده است.این در حالی است که سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در ناوگان اتوبوس رانی پیش بینی شده بود.اعضای شورا در بحث حمل و نقل نظراتشان مثبت است.امیدواریم با تخصیص حدود ۳ هزار میلیارد تومان به بخش متروی تهران تا پایان سال ۹۵ یا اوایل سال ۹۶ این برنامه ۵ ساله به پایان برسد.

اما یک درخواست از مسئولن دولتی داریم.چه در دولت فعلی و چه در قبلی که تعهد کرده بودند ۵۰ درصد توسعه ی مترو را تقبل کنند،پیشنهاد رئیس جمهور دولت یازدهم به مدیریت شهری این بود که به جای کمک دولتی از کمک ها و سرمایه های بخش خصوصی استفاده شود،تا به لحاظ زمان بندی شده سیستم حمل و نقل عمومی سرعت بیشتری بگیرد.لذا به عنوان نماینده شورای شهر یا به عنوان شهروند عمومی خواهشمندیم که دولت در این زمینه کمک نماید.اگر زودتر مترو تمام شود به صرفه جویی در انرژی و سلامتی مردم کمک کرده ایم.

میزان بدهی دولت به شهرداری تهران چقدر است.برنامه مدیریت شهری برای وصول مطالبات از دولت یازدهم؟

آقایان دوستی و سرخو و تقی پور سه نفری هستند که برای تعیین مطالبات شهرداری از دولت انتخاب شده اند.متاسفانه دولت حتی مصوبات قانونی شهرداری هم پرداخت نکرده است.بنده در جریان میزان بدهی دولت به شهرداری نیستم.چراکه حساب های دولت با شهرداری متفاوت است.

یکی عوارض سوخت و دیگری جرائم خودروهاست که از این نزدیک به ۴۰ درصد یعنی ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به شهرداری است. امسال بیشتر از خرید اتوبوس بودجه برای دوربین های شهری تعیین شده است که این هزینه به حساب دولت واریز می شود.

در رابطه با اتوبوس همانطور که گفته شد۶ هزار اتوبوس در تهران است که تهران نیازمند به ۱۰ هزار اتوبوس دارد،از این ۶ هزار اتوبوس ۲ هزار اتوبوس فرسوده است و فقط ۴ هزار اتوبوس سلامت هستند.

در زمینه مینی بوس هم باید گفت که وضعیت مینی بوس های تهران نیز مناسب نیست.مدت زیادی است که بخش خصوصی از آن استفاده می کند و بدون تعمیر به کار اشتغال دارد که وضعیت موتوری آنها هم مناسب نیست.کرایه ها هرساله اضافه میشود ولی خدماتی که ارائه داده می شود،همان خدمات فبلی است.

درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از تراکم فروشی را چه اندازه تایید می کنید؟

از بودجه تعیین شده شهرداری ۷ هزار میلیارد تومان آن را آقای قالیباف به بوجه پایدار اختصاص داده است.حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه ناپایدار شهرداری تهران است که به موضوع پروژه های عمرانی شهر تخصیص داده شده است. منتها تمامی این ۱۰ هزار میلیارد تومان از فروش تراکم شهری بدست نمی آید.

در بحث بودجه ناپایدار شهرداری بخشی از املاک و مستغلات ی که تحت مالکیت شهرداری تهران است به عنوان تهاتر مورد استفاده قرار می گیرد خاطرنشان کرد:به طور در مثال در پروژه ایستگاه های مترو که بخشی از آن مورد استفاده واحدهای تجاری می شود،این درآمد به عنوان درآمدهای ناپایدار شهرداری تلقی می شود.

به طور کلی می توان گفت که تراکم فروشی به معنای شهرفروشی نیست.تراکم فروشی یک حقی است که برای هر پهنه شهر بر اساس طرح تفضیلی جامع برای شهروندان لحاظ شده است.به طور مثال فردی که در بافت فرسوده قصد بازسازی ملک خود را دارد،شهرداری این اجازه را به وی می دهد که با پرداخت عوارض مجوز و تراکم ساخت یک واحد ۵ طبقه را دریافت کند.

به نظر شما چرا در لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران از سهم حمل و نقل عمومی کاسته شده است؟

در کمیسیون عمران شورای شهر تهران بیشتر بودجه مناطق و معاونت ها کم شده است که در پی این هستیم که در کجای شورا اضافه شده است!برای اینکه لایحه بودجه بیشتر هم بررسی شود باید این بودجه را مثل مجلس تقسیم بندی و دقیق بررسی کنیم.

جای این سوال است که چرا بودجه نسبت به سال گذشته در حوزه حمل و نقل عمومی کاسته شده است؟آیا قیمت ها باعث شده است که کمیت کار کم شود یا پول در جای یا سازمان دیگری خرج می شود؟

در بحث های عمرانی کلانشهر تهران چه اتفاقاتی قرار است سال آینده رخ دهد؟

چند پروژه سنواتی است که باید تمام شوند.به طور مثال تکمیل خطوط مترو و بزرگراه شهید شوشتری همه به روانسازی شهر تهران کمک می کند. پروژه جدید تونل شهید صیاد شیرازی در سال ۹۴ قرار است مطرح و اجرایی شود که اعضای کمیسیون شورای شهر تهران تقریبا موافق آن هستند.

انتفادی که دارم از آقایانی است که اتوبان ها را نام گذاری می کنندبالاخرا تهران فرماندهان شهید زیادی داشتند ولی این اتوبانها بیشتر به نام دیگر شهر ها هستند.هرچند تمامی شهدای شهرها عزیز هستند ولی بالاخرا ما هم عرق تهران ی داریم

اولین فرمانده تهران شهید احمد متوسلیان است که پیشنهاد دادیم این اتوبان را به نام ایشان نام گذاری کنند.چون مسیر این اتوبان مسیر مهمی است و از مسیر منزل ایشان تردد دارد.این تونل دو طبقه است که یک طبقه آن اتوبوس و طبقه دیگر آن خودروها تردد می کنند.در این موضوع به دنبال بخش خصوصی هستیم که کمک کند.این اتوبان از شمال اتوبان صیاد شیرازی تا اتوبان آزادگان ادامه داردکه بر طبق برنامه شهرداری برنامه این اتوبان به مدت دوسال زمان می برد.

آخرین وضعیت مجوز طبقه هفتم علاالدین چگونه شد؟ بسیاری از مالباختگان در تماس با تهران پرس به دنبال احقاق حق خود هستند.

اول باید از تمامی مغازه دارانی که در پاساژ علاءالدین دچار ضربه مالی شدند معذرت خواهی کنیم.البته ناگفته نماند که مقصران اصلی رشد و بزرگ شدن افرادی همچون حاجی علاءالدین همین مردم هستند.اینکه یک عده از مغازه داران با صرف هزینه های هنگفت اقدام به بازگشایی مغازه فروش لوازم الکترونیک بدون مجوز و پایان کار و حتی سند کردند،نشان دهنده ساده انگاری این دست افراد بوده است.

البته از فردی همچون حاجی علاءالدین که همواره از دین و حزب الهی بودن خودش می بالد،این گونه اقدامات جای بسی تامل دارد.به طور مثال خط تلفن ۵۰ هزار تومانی را حدود ۵ میلیون به فروش برساند و حتی مغازه های بدون سند و پایان کار را به افرادی اجاره و حتی به فروش برساند،با حزب الهی بودن ایشان خیلی تفاوت دارد.چنانچه حادثه آتش سوزی در این پاساژ رخ دهد با فرض محال که هیچ یک از شهروندان بر اثر سوختگی جان خود را از دست ندهند،مطمئن باشید که بر اثر ازدحام فراوان تلفات زیادی خواهیم داشت.

سر موضوع تخریب پاساژ علاءالدین عده ای از پشت صحنه فشارهایی وارد کردند که با شورای شهر تهران عزم خود را جزم کرده بود که چنین فشارهایی بر روی عملکرد شورای شهر و تخریب پاساژ علاءالدین تاثیرگذار نباشد.تخریب این پاساژ نشان داد که شهرداری تهران با هرگونه تخلفی مقابله و مبارزه می کند.البته بنده طی جلسه ای که با صاحب پاساژ علاءالدین داشتم از ایشان درخواست کردم چنانچه اضافه بنا می خواهد،بنا را کامل تخریب کند و با رعایت ایمنی کامل اقدام به ساخت ۸ طبقه نوساز کند که ایشان موافقت نکرد.

شهردار منطقه ۱۱ به دلیل صدور مجوز غیرقانونی برای پاساژ علاءالدین از سوی شهردار محترم تهران عزل و دیگر در سازمان شهرداری هیچ نوع سمتی ندارد.البته شهردار تهران همواره بر موضوع مقابله با فساد در شهرداری تاکید داشته اند و به همین جهت اعضای شورای شهر تهران از این اقدام پسندیده ایشان تشکر و قدردانی کردند.

به نظر شما در برگزاری انتخابات شورایاری ها خلاء قانونی وجود دارد و یا خیر؟بالاخره کدام دستگاه متولی برگزاری این انتخابات معرفی شده است؟

هئیت وزیران دولت و همچنین فرمانداری و استانداری تهران به برگزاری انتخابات اصرار دارند.شورای شهر نیز با تشکیل هیات نظارت بر انتخابات شورایاری ها هدفی جزء برگزاری آن و نقش نظارتی بر این انتخابات را ندارد.تمامی اعضای هیات نظارت بر این توافق رسیدند که انتخابات شورایاری های محلات در تاریخ موعد یعنی ۸ اسفند ماه برگزار شود.

البته به دلیل وجود برخی اختلافات بین دستگاه ها جهت برگزاری انتخابات این زمان تا ۱۰ روز به تاخیر بیافتد.اما در حال این انتخابات تا قبل از پایان سال جاری برگزار خواهد شد.از سویی به دلیل برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده این قطعیت وجود دارد که تکلیف شورایاری ها امسال مشخص شود. تا به الان شهرداری مناطق متولی برگزاری انتخابات شورایاری های محلات است.منتها نقش نظارتی شورای شهر را نمی توان نادیده گرفت.

درباره میزان بدهی شهرداری نیز توضیح دهید؟

موضوعی که باعث ایجاد حساسیت بین اعضای شورای شهر تهران بوجود آمده این است که شهرداری تهران چه مقدار بدهی دارد.مطرح نکردن دقیق میزان بدهی این سازمان توسط مسئولین شهرداری شائبه ای را بوجود آورده است که هر عضو شورای شهر بدون هیچ اطلاعاتی اقدام به اظهارنظر درباره آن می کند.

اظهارنظرهای متفاوتی از میزان بدهی شهرداری وجود دارد.عده ای معتقدند که شهرداری ۲ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.فرد دیگری اعلام می کند که شهرداری ۳۳ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و عده ای دیگر بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان را بیان می کنند.از شهردار تهران می خواهیم در صحن علنی شورا میزان دقیق بدهی شهرداری را به بانک ها و موسسات و اوراق مشارکت و غیره را مشخص و بیان کند.

البته بنده برآورد می کنم که میزان بدهی شهرداری بین ۲۰ الی ۲۵ هزار میلیارد تومان است.البته این میزان بدهی بایستی توسط مدیران شهرداری به صورت سند و مدرک ارائه و بیان کنند.

با تشکر از حضور شما در سایت و وقتی که در اختیار ما قرار دادید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *