يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۵

عکس/ خط آتش در میدان انقلاب

يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب: 406289
این دو عکس از به یادماندنی ترین تصاویرِ روزهای اوج نهضت اسلامی مردم ایران هستند و به خوبی، خطِ آتشی را که ماموران و نظامیان وفادار به رژیم پهلوی در حوالی اصلی ترین محل اجتماع مردم ایجاد کرده بودند نشان می دهد.
به گزارش گروه مقاومت جهان نيوز، عکس هایی که می بینید، توسط یک عکاس خارجی به نام «شاول»، دو یا سه روز پیش از ورود امام خمینی به ایران در سال 1357،  حوالی میدان انقلاب فعلی گرفته شده است. آن روزها، اصلی ترین رهبران انقلاب، برای اعتراض به ممانعتِ دولت بختیار از ورود امام خمینی به کشور، در مسجد دانشگاه تهران تحصن کرده بودند و هزاران تن از مردم در حمایت از رهبران انقلابی، در خیابان های اطراف دانشگاه تهران حضور داشتند.

  در عکس اول، یکی از مردم که در حال شعار دادن علیه رژیم پهلوی و دولت بختیار بوده، از ناحیه پا گلوله خورده و به زمین افتاده است. در عکس دوم، دیگر تظاهر کنندگان خود را به فرد مجروح رسانده اند و در حال انتقال او به آمبولانس هستند. این دو عکس از به یادماندنی ترین تصاویرِ روزهای اوج نهضت اسلامی مردم ایران هستند و به خوبی، خطِ آتشی را که ماموران و نظامیان وفادار به رژیم پهلوی در حوالی اصلی ترین محل اجتماع مردم ایجاد کرده بودند نشان می دهد.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با ژ3 مردم رو میزدن . عموی پدر من یکی از پارچه فروشهای قدیمی و بزرگ تهرانه . میگفت در 17 شهریور ، جسد درب و داغون بود که ما از توی جویهای آب جمع کرده بودیم و قایم کرده بودیم که نیفته دستشون ببرن بریزن توی دریاچه نمک . بعد کم کم دفنشون کردیم . میگفت با تیر ژ3 ، زده بودن سر و صورت و ... رو منفجر کرده بودند . حتی چند تا زن و دختر رو توی خونه هاشون وقتی مثلا داشتند حیاط رو جارو میکردند ، از توی هلیکوپتر زده بودند .

حالا یه عده میگن شاه کسی رو نکشته !!
به یاد همه شهدای اسلام و انقلاب صلوات
حسین ف
اینهایی که منفی دادند با صلوات مخالفند یا چیز دیگر
در بهاران کی شود سرسبز سنگ
خاک شو تا گل برویی رنگ رنگ
توفیقی از قزوین
شکنجه های بدتر از قرون وسطایی در ساواک برای کسانی که مثلا انتقاد کرده بودند از نابرابری حلبی آبادها در برابر هزینه هایی مثل جشن 2500 ساله شیراز خفقانی بود که بانیان آن امروز عربده آزادی برای مردم ایران را سر می دهند !!!