پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

سفیرفرانسه یا اخراج شود یاعذرخواهی کند

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 402537
معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت: مسئولان در پاسخ به اقدام نشریه «شارلی‌ابدو» باید سفیر فرانسه را از کشور اخراج کرده و یا از فرانسه بخواهند ضمن عذرخواهی برای این اقدام، خاطیان را مجازات کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سجاد ریحانی معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی ، ضمن محکوم کردن توهین‌ نشریه فرانسوی «شارلی‌ابدو» به پیامبر گرامی اسلام، گفت: اقدام این نشریه فرانسوی بسیار ناراحت کننده است ولی از آن ناراحت‌تر کننده اقدام برخی از نشریات و جریانات داخلی وابسته به دشمن در حمایت از این عمل توهین‌‌آمیز است.

وی افزود: بحث دین اسلام، قرآن و ائمه معصومین از مباحث اعتقادی مردم کشور ما است و اگر کسی بخواهد به آنها توهین کند مردم متعهد، معتقد و با ایمان تحمل نخواهند کرد و امروز هم از مسئولان می‌خواهند تا ضمن رصد دقیق فعالیت‌های این نشریات و گروه‌ها برخورد شایسته و مناسبی با آنها شود.

ریحانی در ادامه تصریح کرد: مطالبه جدی ما از مسئولان در رابطه با اقدام توهین آمیزی که به پیامبر اسلام شده‌ این است که سفیر کشور فرانسه از کشور ما اخراج شود یا اینکه دولت فرانسه رسما به خاطر این اقدام معذرت خواهی کند و کسانی که به اعتقادات مسلمانان توهین کرده‌اند را مجازات کنند.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی در ادامه با اشاره به تجمع دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه هم گفت: با پیگیری‌های بسیج دانشجویی روز گذشته مجوز این تجمع صادر شد و دانشجویان و اقشار مختلف مردم امروز دوشنبه ۲۹ دی ساعت ۱۵ با حضور در مقابل سفارت فرانسه که در خیابان نوفل لوشاتو قرار دارد، انزجار خود را از اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی نشان خواهند داد.

ریحانی تصریح کرد: این مراسم به صورت دانشجویی برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه نیز به عنوان سخنران در آن حضور خواهند داشت.

وی در خاتمه ضمن دعوت از تمام دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و اقشار مختلف مردم برای حضور در این تجمع گفت: ان‌شاءالله مردم امروز با حضور خود نشان‌دهنده آزادی بیان واقعی که برخی‌ها قصد دارند آن را با توهین به مقدسات مسلمانان نشان دهند، خواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *