جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

به دنیاآمدن نوزاد دربرف نیم‌متری+تصاویر

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۵
کد مطلب: 400988
تلاش‌های ۱۵ ساعته و طاقت فرسای نجاتگران جمعیت هلال احمر و اورژانس هوایی آذربایجان شرقی برای زنده ماندن مادرباردار روستایی در ورزقان به ثمر نشست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نجاتگران تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی طی یک عملیات ۱۵ ساعته امدادی سخت و نفسگیر موفق شدند مادر بارداری را در روستای برزین از خطر حتمی نجات دهند.


سیدعلی سیدی مسئول تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: روز گذشته جمعه ۱۹ دی‌ماه حوالی ساعت ساعت ۲۰:۳۰ از طریق شبکه بهداشت ورزقان با جمعیت هلال احمر ورزقان تماس و خبر از وضعیت نامساعد مادر بارداری در روستای دور افتاده ورزقان به نام " برزین" دادند.

وی گفت:‌ با توجه به تاریکی هوا امکان پرواز برای بالگرد میسر نبوده و از طرفی به علت مسدود بودن راه روستا در اثر برف و کولاک و صعب العبور بودن راه ، امدادرسانی زمینی هم با مشکل مواجه بود که برابر درخواست جمعیت هلال احمر شهرستان ورزقان و هماهنگی اتاق " eoc " مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان " تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان استان در قالب ۲ تیم عملیاتی با بهره‌گیری از ۲ دستگاه خودروی کمک‌دار و دستگاه خودروی عملیاتی آرگو تبریز را به مقصد ورزقان ترک کردیم.


سیدی افزود: با توجه به تجارب قبلی دو نفر خانم امدادگر که تخصص یکی مامایی و دیگری نجاتگر کوهستان بود اکیب را همراهی می‌کرد.

مسئول تیم تخصصی امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بررسی راه‌های منتهی به روستای برزین از توابع ورزقان متوجه شدیم که سهل الوصول ترین راه محور فرعی از طرف شهر اهر است که در تاریکی شب و برودت بسیار پایین در ارتفاعات صعب العبور وجنگلی ادامه مسیر داده و حوالی ساعت ۳ بامداد امروز به روستای سراجلو ۱۵ کیلومتری روستای برزین رسیدیم.

سیدعلی سیدی خاطرنشان کرد: از روستای سراجلو به بعد دیگر ادامه مسیر با خودروهای کمکدار هم مقدور نبود با توجه به تماس از روستا و اعلام وضعیت نامساعد مادرباردار بناچار خودروی آرگو را با ۲ نفر خانم ماما و نجاتگر و ۲ نفر از اعضای تیم به طرف روستای برزین رهسپار کردیم.


سیدی تصریح کرد: خودرو آرگو بعد از طی مسیر۱۵ کیلومتری در میان برف و کولاک شدید حوالی ساعت ۵ بامداد امروز، به برزین رسیده و اعضای تیم مشاهده می‌کنند که نوزاد به دنیا آمده که بلافاصله ماما اقدام به انجام کمک‌های پزشکی لازم برای سلامت و زنده ماندن نوزاد می‌کند.

مسئول تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان گفت: به علت وضعیت وخیم مادر، نجاتگران اقدام به سرم تراپی و تزریقات لازم تحت نظر ماما کرده و نسبت به کنترل علائم حیاتی مادر تا آمدن بالگرد اورژانس اقدام می‌کنند.

سیدی گفت: صبح امروز حوالی ساعت ۹:۳۰ بالگرد اورژانس برای انقال مادر و نوزاد به محل مراجعه و در نزدیکی روستای برزین توسط نجاتگران با جانمایی پد، به زمین می‌نشیند که نجاتگران با آرگو اقدام به انتقال مادر و فرزند به بالگرد کرده و از آنجا به بیمارستان طالقانی تبریز انتقال داده می شود.

گزارش تسنیم حاکی است، به میمنت یوم میلاد پیامبر اسلام پدر و مادر این پسر نام نوزاد خودرا محمد گذاشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *