شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

هویت دستگیر شدگان آذربایجان شرقی

شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 243505
تعدادی از افراد سودجو که به بهانه کمک به مردم زلزه زده آذربایجان شرقی از مردم اخاذی کرده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش جهان به نقل از عصر امروز، ۲۵ نفر از کسانی که تحت عنوان "کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی" اقدام به اخاذی از مردم و صرف مبالغ دریافتی از آنان را در امور دیگر داشتند، توسط نیروهای اطلاعاتی - امنیتی کشورمان دستگیر شدند.

پیگیری های خبرنگار عصر امروز درباره هویت این افراد نشان می دهد که در بین آنان ۵ نفر "بهایی"، ۴ نفر عضو دفتر "تحکیم وحدت"، ۵ نفر سابقه دار "نفاق" و ۴ تن "پان ترکیسم" هستند.

این افراد به بهانه کمک به زلزله زدگان شمال شرق کشورمان وارد آذربایجان شرقی و مناطق زلزله زده شده بودند و پس از گرفتن عکس یادگاری - که به احتمال قوی به منظور بهره برداری رسانه های ضدانقلاب و متعلق به پان ترکیسم صورت گرفته است - اقدام به برگزاری پارتی شبانه نمودند و با رقص و پایکوبی و انجام اعمال منافی عفت عمومی احساسات مردم داغدار شهرستانهای زلزله زده آذربایجان را جریحه دار کردند.

بنا بر اطلاعات واصله این افراد قصد داشتند تا قسمت اعظمی از کمک های مردمی را برای خود بردارند که با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی-امنیتی دستشان از رسیدن به این هدف شوم کوتاه ماند.

لازم به یادآوری است پیش از این در اقدامی مشابه در جریان زلزله بم "شیرین عبادی" برنده جایزه صلح نوبل آن روزها که با هدف همياري به زلزله‌زدگان بم كميته‌هايي در داخل و به ويژه خارج از كشور ايجاد و مبالغ هنگفتی را از این طریق جمع کرده بود، علاوه بر آنکه هیچ گاه رقم كمك‌هاي دريافتي و نحوه هزینه کرد آن را شفاف بیان نكرد، به طرق مختلف سعی کرد نظام را به کم کاری و بی توجهی به امور زلزله زدگان متهم کند

به هر حال با مشخص بودن هویت این افراد و برای جلوگیری از رخ دادن چنین سوء استفاده هایی، مردم انسان دوست و خیّر میهن مان از قوه قضاییه انتظار دارند تا برابر قانون با این افراد سود جو برخورد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *