دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

توصیه‌ی واشنگتن به آمریکایی‌ها

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 400961
وزارت خارجه آمریکا روز گذشته از آمریکایی‌هایی که در خارج این کشور هستند خواست تا سطح بالای هوشیاری خود را حفظ کنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبرداد؛ وزارت خارجه آمریکا در حالی از شهروندان این کشور در خارج خواسته است تا سطح بالای هوشیاری را حفظ کرده و اقدامات مناسب برای افزایش آگاهی امنیتی را انجام دهند که در حملات اخیر در فرانسه تعدادی کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا افزود: واشنگتن هنوز نگران ادامه حملات تروریستی، تظاهرات و سایر اقدامات خشونت آمیز علیه شهروندان و منافع آمریکا در خارج از کشور است.

عملیات پلیس فرانسه برای دستگیری دو مظنون حملات تروریستی روز چهارشنبه در پاریس که ۱۲ کشته و ۱۱ زخمی در پی داشت، در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی پاریس، با حمله افراد پلیس و کشته شدن مهاجمین پایان یافت.

سلم حمید مراد یکی از مظنونان حمله روز چهارشنبه به مجله چارلی ابدو در پاریس است، خود را تسلیم پلیس کرد. اما دو مظنون دیگر این حادثه که دو برادر الجزایری تبار به نام‌های سعید کواشی و شریف کواشی هستند، ضمن فرار یک مرد ۲۶ ساله را در روستای "دامارتان آنگوئل" به گروگان گرفته بودند.

دومین گروگان‌گیری نیز در یک سوپرمارکت مخصوص یهودی‌ها در شرق پاریس رخ داد. بنا بر گزارش‌ها آمدی کولیبالی، فرد گروگان‌گیر، همان مهاجمی بود که روز گذشته یک پلیس زن را با شلیک گلوله از پای در آورد. وی خواهان توقف عملیات پلیس برای دستگیری برادران کواشی شده بود.

در جریان گروگان‌گیری دوم پنج نفر شامل کولیبالی کشته شده و ۱۵ گروگان نیز نجات یافتند. برخی خبرها حاکی از حضور یک مرد مسلح دیگر در این حادثه دارد که ظاهر متواری شده است. حیات بوم‌الدین، یکی دیگر از همدستان کولیبالی، نیز فعلا متواری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *