پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱۳
۱۰
تازه ترین شیرین کاری ایرانیها در عرصه بین المللی ورزش:

چرا دبیرکلی وزنه‌برداری آسیا از دست رفت؟ / خودزنی برای دبیرکلی و هیات رییسه آسیا

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب: 400352
نکته جالب در انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا حضور دو نماینده ایران بود که خود بخود با تقسیم رای آنان هر دو ایرانی از انتخاب شدن باز ماندند!؟
چرا دبیرکلی وزنه‌برداری آسیا از دست رفت؟ / خودزنی برای دبیرکلی و  هیات رییسه آسیا
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: مجمع انتخاباتی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا به میزبانی قطر در حالی برگزار شد که علی مرادی پس از 12 سال از پست دبیرکلی کنار رفت و نمایندگان ایران نتوانستند در انتخابات هیات رییسه رای بیاورند و در مجموع به سه پست معمولی اکتفا کردند! البته حسین رضازاده به عضویت هیات اجرایی درآمد!

نکته جالب در انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا حضور دو نماینده ایران بود که خود بخود با تقسیم رای آنان هر دو ایرانی از انتخاب شدن باز ماندند!؟

علی مرادی طی 12 سال گذشته پست دبیرکلی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا را بر عهده داشت اما این پست به محمد الجلود از عراق رسید و به این ترتیب یکی از پست‌های مهم بین‌المللی ایران پس از 12سال از دست رفت.  برای دبیرکلی چهار نفر کاندیدا بودند که علی مرادی از ایران و نمایندگانی از چین و تایلند از انتخابات کنار کشیدند.  البته انصراف مرادی به نوبه خود سوال برانگیز است که باید منتظر ماند و علت را از خودش جویا شد.

مرادی، اویان گوانجیان از چین و یک خانم تایلندی به نام یوباینگتوئی بوسابا نیز نامزد انصراقی این کرسی بودند.

جالب این که نمایندگان ایران نتوانستند در انتخابات هیات رییسه رای بیاورند و در مجموع به سه پست معمولی اکتفا کردند!

یوسف محمد المنا تنها نامزد حاضر در انتخابات بود و با اکثریت آرا به عنوان رئیس برگزیده شد. در بخش دبیرکلی هم محمد حسن جلود از عراق به این سمت رسید .

به هرشکل علی‌مرادی دبیرکلی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا را از دست داد. متاسفانه عدم هماهنگی و وفاق بین رییس فعلی فدراسیون وزنه‌برداری ایران ( رضازاده) و دبیرکل ایرانی کنفدراسیون وزنه‌برداری عامل اصلی از دست دادن این پست کلیدی آسیا بود.
حمایت تمام‌قد هر دوی اینها از یکدیگر می‌توانست نویدبخش کسب کرسی‌های تاثیرگذار بیشتر و ارزشمندتری برای وزنه‌برداری ایران در قاره آسیا و حتی فدراسیون جهانی شودولی …

علی مرادی انتخاب نخستش پست دبیرکلی و کسب مجدد این کرسی برای چهارمین دوره در کنفدراسیون وزنه‌برداری قاره آسیا دور خیز کرده بود . بنابراین تمرکز او روی تصاحب و کسب مجدد این کرسی بین‌المللی در قاره آسیا بود. پستی که مرادی برای تصاحب مجددش هم اکنون جلود عراقی، بوساوای تایلندی و نماینده کشور چین را رقیب خود می‌دید.

گفتنی ست مجمع انتخاباتی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا روز گذشته سه‌شنبه در دوحه قطر برگزار ‌شد. علی مرادی و حسین رضازاده از ایران برای پست‌های دبیرکلی، نایب رییسی و عضویت در هیات اجرایی کاندید شده بودند ولی رای نیاوردند.

در ادامه مجمع انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون برگزار شد و طی آن نامزدهایی از تایلند، ازبکستان، چین، قزاقستان، کره جنوبی، عربستان و یمن به عنوان۷نایب رئیس جدید وزنه برداری آسیا برگزیده شدند.

در انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا ۱۸ نامزد از جمله علی مرادی دبیرکل سابق کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران حضور داشتند اما در نهایت یوبانگتوی بوسابا از تایلند، کایرات تورلیخانف، کیان گوانگ ژیان از چین، شاخریلو ماخمودوف از ازبکستان، عبدالله الجرمال از یمن و سلمان الجیشی از عربستان و کی رات مندیخانوف از قزاقستان از سوی اعضای مجمع انتخاب شدند.

 در ادامه مجمع انتخاباتی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا که با حضور تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و ۴۲ عضو کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا برگزار شد، حسین رضازاده با اخذ آرای لازم به عنوان یکی از ۱۰ عضو هیات اجرایی انتخاب شد.

علاوه بر حسین رضازاده، تاندان راتان کومار از نپال، ابراهیم حسین از اردن، احمد مهیدن از بنگلادش، حوضام الطامی از کویت، پراساد بایشایا از هند، چینن کاتو از ژاپن، حفیظ عمران از پاکستان، کاسیران سونی از اندونزی و مینت سو از میانمار به عضویت هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا درآمدند.

در انتخابات هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا ۲۱ نامزد ثبت‌نام کرده بودند. مجمع انتخاباتی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا برای انتخاب اعضای کمیته‌های مختلف این کنفدراسیون همچنان در حال برگزاری است.

 در ادامه مجمع انتخاباتی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا انتخابات کمیته آموزش و تحقیقات برگزار شد و مصطفی حکمت پور از ایران توانست به عضویت این کمیته درآید. با توجه به اینکه نام حکمت‌پور برای حضور در انتخابات دیر اعلام شده بود در جلسه هیات رییسه اجازه حضور به او را در انتخابات ندادند اما او با رایزنی با آیان رییس فدراسیون جهانی و محمد یوسف المنا رییس کنفدراسیون وزنه برداری آسیا توانست مجوز لازم را بگیرد.

در انتخابات کمیته آموزش و تحقیقات ۱۱ نفر نامزد بودند و حکمت پور با کسب ۳۴ رای عضو این کمیته شد.

برای کمیته پزشکی نیز شش نفر نامزد بودند که یکی از آنها لطفعلی پورکاظمی بود. با توجه به اینکه برای این کمیته شش نفر نیاز بود هر شش نامزد به عضویت کمیته پزشکی درآمدند.

جالب این که وزارت ورزش و جوانان و نیز کمیته ملی المپیک کشورمان با ورود به این مبحث بین‌المللی در نهایت صیانت از کرسی‌های مهم بین‌المللی وزنه‌برداری در قاره آسیا را سرلوحه کار خود قرار داده و با ورود به این مقوله در نامه‌ای مکتوب با حمایت از تمامی نامزدهای ایرانی حاضر در این انتخابات و ارسال آن به کمیته‌های ملی المپیک کشورهای قاره آسیا از تمامی کشورهای آسیایی حاضر در این انتخابات درخواست کرده‌اند تا از فدراسیون‌های ملی وزنه‌برداری خود بخواهند از نماینده‌های ایران خصوصا برای کرسی‌های دبیرکلی و نایب‌رییسی حمایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدی
حضور دو نماینده ایران در انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا فاجعه بود برای از دست دادن کرسی مهم آسیا
علی
متاسفانه برخی ایرانی ها بجای حمایت با هم سرجنگ دارند و فکرآبروی مملکت نیستند
مهدوی
عادت بد برخی ایرانی ها که منافع خود را بر منافع کشور ترجیح می دهند
آقای رضازاده باید پاسخگو باشد، متاسفانه ایشان بدون غرض اما با عدم مدیریت خودش بساط خودخواهی و منیت را در فدراسیون به راه انداخته!
رضا
United States
متاسفانه از روزی که آقای رضازاده اومده وضعیت وزنه برداری خراب شده است
من به نوبه خود هرگز از ایشان بابت اینکه باعث شدند آقای سعید علی حسینی دوپینگی اعلام شود که نتواند رکورد ایشان را بزند نخواهم گذشت
این مسائل همش به دلیل خودخواهی و عدم مدیریت... است یه ادم بی ......قهرمان ملیه ولی مدیریت نیاز به تجربه و دانش داره که در این شخص وجود نداره
رضا زاده هم فدراسیون رو خراب کر هم کرسی اسیایی رو از ما گرفت .هرکسی که قهرمان ورزشی شد لزوما به معنی این نیست که مدیر خوبی هم هست . لطفا تا بیشتر گلاب نزده اند ایشان را به بیرون از فدراسیون راهنمایی کنید
فرهاد
این دو شخص اگر فکر خودشان نبودند کرسی های جهانی را هم می گرفتیم ولی غرور....
زهرایی
متاسفم همین
امید
فرصت طلبی.... بجای وطن پرستی.....