شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۱
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران:

ایران قطب پزشکی و دارویی منطقه است

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 399889
جنیدی گفت: با دیده شدن خدمات داروسازان در بخش سرپایی و بستری و اهمیت بیشتر نظام سلامت به توانمندی آن‌ها در کاملتر شدن روند درمان بیماران، امیدواریم با مصرف منطقی دارو، کاهش عوارض جانبی آن‌ها و هزینه‌های پرداختی توسط بیماران؛ مدت زمان بیماری را کاهش دهیم.
به گزارش جهان، دکتر شهاب الدین جنیدی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه حق فنی به منزله دریافت تعرفه خدمات حرفه‌ای داروسازان است؛ بیان داشت: داروساز در ارائه دارو به بیمار مسئولیتی را به گردن می‌گیرد و تکلیفی برآن واگذار می‌شود که در برابر آن حتما حقی بر او رواست.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته خدمات داروسازی در نظام سلامت به خوبی دیده شده؛ تصریح کرد: هم اکنون که ایران به عنوان قطب پزشکی و دارویی منطقه مطرح است و پیشرفتهای چشمگیر علوم پزشکی در کشور زبانزد عام و خاص گردیده و بحث توریسم درمانی در کشور درحال اجراست؛ می‌طلبد که مسوولین با دقت نظر در ارائه خدمات دارویی به بیماران بستری و سرپایی در طرح تحول نظام سلامت گام بردارند.

به گفته وی با اجرایی شدن طرح تحول سلامت، مسوولان امر باید با تعریف جایگاه مناسب و ویژه برای داروسازان جهت کاهش دغدغه‌های آحاد جامعه گام‌های موثرتری بردارند، و با تعریف ضریب k معقول جهت ا رائه خدمات دارویی به بیماران بستری و سرپایی برای همیشه به این بحث تعرفه خدمات دارویی خاتمه دهند تا داروسازان بتوانند بیش از پیش در نظام سلامت مفید واقع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


البته راس قطبش هم دختر وزير صنعت هستند