دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱
۱

خرید ۱۰۰ ساله قلعه نویی در نیم فصل !

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب: 399475
رضاعنایتی ۳۸ ساله ، وحید طالب‌لو ۳۲ ساله و میلاد نوری ۲۹ ساله سه ستاره‌‌ای(!) بودند که در تعطیلات نیم فصل آبی ‌پوش شدند. جمع سن این بازیکنان ۱۰۰ سال می‌شود. به این ترتیب آبی‌پوشان ۱۰۰ سال(۹۹ سال دقیق) تجربه در نیم فصل به خود اضافه کردند.
به گزارش جهان به نقل از فیفادی، امیر قلعه نویی، مربی است که موفقیت ها و قهرمانی هایش را مدیون ستاره های تیمش بوده است. وی در این دو فصل دست به خانه تکانی زده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم، ستارگانش را فراری داده است. خروج بازیکنانی همچون فرهاد مجیدی، سید مهدی رحمتی، جواد نکونام و آندرانیک تیموریان که نقش تاثیرگذاری در موفقیت های سالیان اخیر استقلال داشتند، و از طرفی جذب بازیکنان گمنام و از رده خارج، سبب شد تا وضعیت نتیجه گیری استقلال، روز به روز اسفناک تر شود و این تیم جایگاهی بهتر از پنجمی را در پایان نیم فصل اول کسب نکند.

با این حال، امیر قلعه نویی ظاهرا به قهرمانی امیدوار است و همچنان مثل سال های قبل قول قهرمانی می دهد! البته فراموش نکرده ایم که در سال های گذشته نیز وعده “حداقل دو جام” به سرانجامی نرسید و استقلال در ۲ سال اخیر ، تنها یک بار به عنوان قهرمانی دست یافته است. از دیگر وعده هایی که سرمربی آبی پوشان پس از ناکامی های فصل گذشته به هواداران این تیم داده بود، “جوانگرایی” در لیگ چهاردهم بود. او که مدام از تیم سال ۸۳ مایه می گذاشت ، با خرید بازیکنان پا به سن گذاشته در تعطیلات نیم فصل ثابت کرد نه تنها تیم را همانند استقلال سال ۸۳ نبسته بلکه حتی استقلال را از آن تیم رویایی سابق نیز دور هم کرده است. ترکیب جوان ، پر انرژی ، جسور و جویای نام سال های اول دهه هشتاد ، جای خود را به ترکیبی از بازیکنان پا به سن گذاشته و در آستانه خداحافظی و خسته داده است.

رضاعنایتی ۳۸ ساله ، وحید طالب‌لو ۳۲ ساله و میلاد نوری ۲۹ ساله سه ستاره‌‌ای(!) بودند که در تعطیلات نیم فصل آبی ‌پوش شدند. جمع سن این بازیکنان ۱۰۰ سال می‌شود. به این ترتیب آبی‌پوشان ۱۰۰ سال(۹۹ سال دقیق) تجربه در نیم فصل به خود اضافه کردند. آن هم در حالیکه امیر قلعه‌نویی مدام از جوانگرایی سخن می‌گفت اما در عمل خیلی به این حرفش پایبند نبود و میانگین سنی استقلال در نیم فصل به طرز باورنکردنی زیاد شد. در حالیکه می توانست با این عدد، ۵ بازیکن ۲۰ ساله و یا ۴ بازیکن ۲۵ سال و آینده دار را به تیم خود اضافه نماید.

شرایط فعلی آبی پوشان به گونه ای نیست که هواداران این تیم در ابتدای فصل تصورش را می کردند. از دست دادن ستاره های محبوب با وعده ترمیم تیم و تبدیل آن به یک تیم جدید و تازه نفس تا اینجای کار نه تنها صورت نگرفته بلکه حالت برعکس بر خود گرفته است. وعده جوان گرایی و قهرمانی تنها راه کم کردن فشار از روی استقلالی بود که آسیا را از دست داده و در مکان پنجم لیگ برتر قرار گرفته بود ولی حال در این فصل بار دیگر همان تفکر سال پیش و همان رتبه در حال تکرار است و هیچ تغییر خاصی در تیم استقلال به جز از دست دادن ستاره هایش ایجاد نشده است.

اتفاقات اخیر استقلال تحت هدایت امیر قلعه نویی، به گونه ای نیست که بتوان انتظار شگفتی از این تیم داشت. این تیم چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ کیفیت و کمیت مهره هایش در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و باید دید وعده ای که سرمربی این تیم در مقاطع مختلف این فصل با قاطعیت از آن صحبت کرده بود تا چه اندازه عملی خواهد شد؟



نویسنده: سمیرا عبادی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


1000 ساله شي قلعه نوعي