جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱

خشونت، هدیه کریسمس آمریکا به معترضین

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 399277
صدها معترض آمریکایی در آستانه سال نو میلادی در مقابل اداره پلیس «سنت‌لوئیس» تحصن کردند و تظاهرات ضدنژادپرستی برگزار کردند که این اعتراضات با ورود پلیس و پرتاب گاز فلفل به سمت معترضان به خشونت کشیده شد و چندین نفر دستگیر شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در آستانه سال نو میلادی ۲۰۱۵، صدها معترض آمریکایی در شهر «فرگوسن» در حومه «سنت‌لوئیس» ایالت «میسوری» تظاهرات نژادپرستی برگزار کردند که این اعتراضات به خشونت کشیده شد.

شبکه «فاکس ۲ سنت‌لوئیس» گزارش کرد که معترضان در «سنت‌لوئیس» مقابل اداره پلیس این منطقه تجمع کردند و با هشدارهای پلیس حاضر به ترک منطقه نشدند که در نتیجه چندین نفر از معترضان توسط پلیس دستگیر شد.

طبق این گزارش، حدود ۱۵ نفر از معترضان وارد ساختمان پلیس شدند و لیستی از تقاضاهای خود را نیز همراه داشتند و این اعتراضات بعد از آن به خشونت کشیده شد که پلیس با توسل به زور تلاش کرد تا این معترضان را از ساختمان بیرون کند.

خبرنگاران محلی گزارش کردند که مأموران پلیس به سمت معترضان اسپری فلفل پرتاب کردند و چندین نفر از آنها را دستگیر کردند.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از این صحنه فیلم‌برداری کردند و تصاویر ویدئویی و عکس‌های گرفته شده را در این شبکه‌ها قرار دادند.

ویدئوهای منتشر شده، معترضان را نشان می‌دهد که مقابل اداره پلیس سنت‌لوئیس تحصن کرده‌اند و شعار می‌دهند: «دست‌ها بالا است، شلیک نکن» و در تصاویر ویدئویی دیگری که از این صحنه گرفته شده معترضان در حالیکه دستان خود را بالای سرشان برده‌اند، شعار می‌دهند: «هیچ عدالتی وجود ندارد، هیچ صلحی‌ وجود ندارد».

طبق این گزارش، در یکی از نوارهای ویدئویی نشان داده شده است که معترضان با پلیس درگیر شده‌اند تا بتوانند وارد ساختمان شوند و شعار می‌دادند: «این دموکراسی است که از آن حرف می‌زنید».

اعتراضات در آمریکا با قتل «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست ۱۸ ساله غیرمسلح آمریکایی بود که توسط «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست در شهر «فرگوسن» به ضرب چندین گلوله کشته شد.

هیأت منصفه‌ فرگوسن به جای محاکمه ویلسون، او را از اتهام قتل براون تبرئه کرد و شاهدان ماجرا می‌گویند افسر سفیدپوست در حالی براون را کشت که دستانش به نشانه تسلیم بالا بوده است.

این مسئله خشم مردم آمریکا را برانگیخت و تظاهرات گسترده‌ای به راه افتاد اما مدتی از این حادثه نگذشته بود که یک هیأت منصفه محلی در نیویورک، یک افسر سفیدپوست که «اریک گارنر» دستفروش سیاهپوست غیرمسلح را کشته بود را تبرئه کرد.

تبرئه قاتل گارنر در حالی بود که نوارهای ویدئویی منتشره حاکی از آن بود که دستان این افسر به دور گردن گارنر حلقه شده بود و او هیچ توجهی به حرف‌های این دستفروش مبتلا به آسم نداشت که می‌گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم». گارنر در نهایت در بیمارستان جان خود را از دست داد.

از آن زمان تاکنون اعتراضات در سراسر آمریکا در اعتراض به رفتارهای تبعیض‌آمیز و خشونت‌بار پلیس با اقلیت‌ها و رنگین‌پوستان آمریکا ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آمریکا فقط از رژیم اشغالگر قدس به هر قیمت دفاع میکند مردم سیاهپوست آمریکا برایشان پشیزی ارزش ندارد