شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

فیلمی در جشنواره فجر نداریم

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 397845
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آغاز همکاری برای ساخت سریال های تلویزیونی خبر داد و تاکید کرد این سازمان در سی و سومین جشنواره فیلم فجر از هیچ فیلمی حمایت نکرده است.
به گزارش جهان امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این دوره از جشنواره فیلم فجر فیلمی ندارد، گفت: طبق دستور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و تاکید حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مقرر شد تا سند تعالی هنر شامل چشم انداز هنر در پایتخت را تنظیم کنیم که این سند در هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی، ادبیات، تلویزیون، سینما و عرصه هنر کودک و نوجوان تعریف شده است.

وی ادامه داد: مدیران تخصصی با همکاری کارشناسان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و کارشناسان مرکز مطالعات شهرداری تهران اسناد فرادستی و مباحث روز را مطالعه می‌کنند تا سندی را تنظیم کنند که برگرفته از نگاه علمی و دانشگاهی باشد و ضمانت اجرایی هم داشته باشد.

این مدیر هنری تاکید کرد: بخش هنری این سند، ۲ بار به شورای فرهنگی ارائه شده و با یک بررسی دوباره به زودی بخش تئاتر و دیگر بخش های این سند تصویب می شود. با تصویب این سند همه فعالیت های تخصصی هنری در سازمان فرهنگی هنری شهرداری متمرکز می شود. البته منظور از متمرکز داشتن یک مدیر واحد نیست بلکه به معنای مدیریت واحد است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این سند یک چشم انداز، یک سیاست و یک نگاه نظارتی بر کل فعالیت های هنری پایتخت حاکم می شود، توضیح داد: در این سند هنر در ۲ بخش دیده شده است، یک بخش هنر حرفه ای است که با نگاه حرفه ای و بهره‌مندی از هنرمندان حرفه ای برنامه هایی دنبال می شود و بخش دیگر نیز توجه به هنر شهری و شهروندی است.

عبدالحسینی با اشاره به فعالیت های این سازمان در حوزه سینما گفت: سیاست های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه سینما، حمایتی و اجرایی است. شهاب مرادی بر ساخت فیلم و ارائه فیلمنامه مناسب، چاپ فیلمنامه های برتر تاکید دارد. متاسفانه یکی از مهمترین آسیب های سینمای ایران متن های ضعیف است. هرچقدر هم فیلم ساختار خوبی داشته باشد اگر براساس یک متن ضعیف جلوی دوربین برود نمی تواند جذاب باشد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: در این مدت کوتاه با بسیاری از کارگردانان و سینماگران مکاتبه داشتیم و جلساتی را برگزار کردیم و دوست داشتیم که از تولید حداقل یک فیلم برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حمایت کنیم، اما به دلیل شرایط زمانی نتوانستیم از تولید فیلمی برای جشنواره حمایت کنیم. بی شک در آینده در حوزه فیلم، تلویزیون و ساخت سریال به صورت جدی ورود پیدا می کنیم.

عبدالحسینی در پایان گفت: البته در حال حاضر برای حمایت از چند فیلم سینمایی در حال گفتگو هستیم که در صورتی که موضوع فیلم با محورها و سیاست های ما همخوانی داشته باشد، از این فیلم ها حمایت می کنیم. در دوره گذشته با رخشان بنی اعتماد، داریوش مهرجویی و ... کار کرده بودیم و امیدوارم این همکاری در این دوره نیز ادامه پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *