چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

فرار نظامیان اسرائیل از ترس فلسطینی‌ها

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 396572
مجاهدان قسام در این عملیات به‌طور رودررو با نظامیان صهیونیست درگیر شده و به داخل پایگاه نظامی حمله کرده که به دنبال آن نظامیان صهیونیست پا به فرار گذاشته‌اند
به گزارش جهان، فایل ویدیویی که گردان‌های قسام اخیراً در مورد عملیات “زیکیم” منتشر کرده، تنها ۵ درصد از حقایق را برملا کرده و بخش زیادی از این عملیات هنوز نامشخص مانده و منتشر نشده است.

پایگاه امنیتی مجد وابسته به مقاومت در غزه، در فایل ویدیویی که لحظه رسیدن مجاهدان قسام به ساحل را رصد کرده، اینگونه دیده می‌شود که از ۴ مبارز قسام تنها دو نفر وارد پایگاه نظامی زیکیم می‌شود. این در حالی است که دوربین‌ها لحظه‌به‌لحظه این عملیات را ثبت کرده‌اند.

همچنین در فایل ویدیویی منتشر شده اینگونه دیده می‌شود که مجاهدان قسام تنها موقع عقب نشینی در کنار هم هستند و حتی زمانی که تانک دشمن را منفجر می‌کنند جدای از هم و در دو دسته دو نفری هستند.

قبل و بعد از عملیات، هیچ تانکی در داخل پایگاه دریایی “زیکیم” وجود نداشت و تانکی هم که منفجر شد پس از مدتی طولانی از آغاز عملیات و از پایگاه نظامی “۱۶” رژیم صهیونیستی واقع در شمال شرق شهرک بیت حانون که ۶ کیلومتر از زیکیم فاصله دارد راهی این پایگاه شد.

در فایل ویدیویی منتشرشده، زمان دقیق عملیات که چندین ساعت به طول انجامید، اعلام‌نشده است، در این فایل تنها زمان ورود مجاهدان قسام به ساحل و زمان عقب‌نشینی آن‌ها پس از منفجر کردن تانک دشمن نشان داده‌شده است.

پایگاه امنتی مجد اشاره کرد که تصاویر منتشرشده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات نشان می‌دهد که مجاهدان قسام تجهیزاتی را که به همراه داشتند، اعم از بمب‌ها، نارنجک‌های دست‌ساز و موشک‌ها و سلاح‌های ضد زرهی و بیش از دو سوم گلوله‌های خود را استفاده کرده‌اند.

پس از منفجر کردن تانک صهیونیستی، ارتباط آن با مرکز فرماندهی نظامی قطع می‌شود که این بدین معنی است که تمامی نظامیانی که داخل تانک بوده‌اند، به هلاکت رسیده‌اند.

آنچه از این عملیات منتشرنشده، بسیار خطرناک‌تر از بخش بسیار ناچیزی است که پخش‌شده است، زیرا مجاهدان قسام در این عملیات به‌طور رودررو با نظامیان صهیونیست درگیر شده و به داخل پایگاه نظامی حمله کرده که به دنبال آن نظامیان صهیونیست پا به فرار گذاشته‌اند، همچنین هنگام اجرای عملیات صهیونیست‌ها از سوی مبارزان قسام موشک باران شده‌اند و شمار زیادی از آن‌ها به هلاکت رسیده‌اند که دشمن آن را اعلام نکرده است.

منبع :مرکز مطالعات فلسطین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *