شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
در دیدار ولایتی با محقق مطرح شد

مبارزه با مواد مخدر در افغانستان و ایران

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 395830
همکاری مشترک ایران و افغانستان در زمینه مبارزه با موادمخدر از جمله موضوعات مورد بحث در دیدار امروز ولایتی با معاون نخست‌وزیر افغانستان بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در خصوص دیدار امروزش با محدق معاون نخست‌وزیر افغانستان، گفت: همکاری ایران و افغانستان در زمینه اجلاس اکو و شانگ‌های گسترش خواهد یافت.

وی در خصوص مسئله مبارزه با موادمخدر، خاطرنشان کرد: با توجه به نارضایتی دولت افغانستان در خصوص کشت موادمخدر در این کشور، افغانستان آماده همکاری با کشورهای منطقه در این خصوص است و ایران نیز برای ترک اعتیاد جوانان افغانی همکاری لازم را انجام می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انجام مذاکراتی در خصوص مبارزه با تروریسم در این دیدار، تصریح کرد: امیدواریم افغانستان بر تروریسم در این کشور پیروز شود و در سوریه و عراق نیز روال به همین ترتیب پیش رود.

معاون نخست‌وزیر افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به گفت‌وگوی خود با ولایتی، در خصوص مسائل منطقه و کابینه افغانستان، گفت: در خصوص کابینه بین عبدالله و اشرف غنی با توجه به توافق صورت گرفته وزارتخانه‌ها به گونه‌ای مساوی تقسیم شده که در هفته آینده اعلام می‌شود.

معاون نخست‌وزیر افغانستان خاطرنشان کرد: اقامت ۴۵۰ هزار مهاجر افغانی که مهلت آن به پایان رسیده بود در دیدار با مسئولان جمهوری اسلامی ایران تمدید شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *