شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۲

درخواست لوفت‌هانزا برای اورهال هواپیماهای ایران

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب: 395196
سفیر ایران در آلمان گفت: اخیراً شرکت‌ هواپیمایی لوفت‌هانزا درخواستی را برای اورهال کردن قطعات هواپیمای ایرانی داده است و در عین حال قرار است از اواخر ژانویه ۵ خط پروازی مستقیم بین ایران و آلمان برقرار شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی ماجدی صبح امروز در دیدار هیأت تجاری آلمان با اعضای اتاق بازرگانی ایران به فعالیت‌های انجام شده در آلمان اشاره کرد و گفت: به زودی حدود ۱۵۰ دستگاه ام‌آر آی، ۳۰۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن و ۳۰ دستگاه بت‌اسکن که قرارداد آن با آلمان منعقد شده است وارد کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار دستگاه آمبولانس از شرکت‌های آلمانی خریداری شده و قرار است تا با تجهیزات کامل وارد کشور شود و از آلمانی‌ها خواسته‌ایم تا پشتیبانی این دستگاه‌ها را نیز بر عهده بگیرند.

سفیر ایران در آلمان همچنین گفت: اخیراً نامه‌ای را از خط پروازی لوفت‌هانزا دریافت کرده‌ام که اورهال کردن هواپیماهای ایرانی را پذیرا شده‌اند.

راه‌اندازی خط پرواز مستقیم بین ایران و سه شهر آلمان خبر دیگری بود که ماجدی به آن اشاره کرد و افزود: یک شرکت دیگر آلمانی از اواخر ژانویه ۵ پرواز مستقیم را شروع خواهد کرد که ۲ پرواز به طور مستقیم بین تهران - برلین، ۲ پرواز بین تهران - دوسلدورف و برای نخستین بار خط مستقیم پروازی بین دوسلدورف - مشهد راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین از آغاز مذاکرات بین چند شرکت حفاری نفتی با شرکت نفت نیز خبر داد و گفت: جالب است که تمام نیروگاه‌های هسته‌ای آلمان به تدریج در حال تعطیلی است و به خاطر محیط زیست حتی نیروگاه‌های زغال‌سنگ هم در این کشور قرار است تعطیل شود و به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر بروند تا حدی که در سال ۲۰۳۰، ۸۰ درصد نیروگاه‌های آلمان به چنین چیزی تبدیل می‌شوند.

به گفته سفیر ایران در آلمان، مشکلی که اکنون وجود دارد همکاری‌های بانکی است که در این زمینه مذاکرات خوبی با معاون وزیر دارایی آلمان صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر دولت تدبیر و امید
این است نتیجه مذاکرات و دیپلماسی
حالا خیلی گر نگیر ببینیم چی میشه