شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

امسال چند عنوان کتاب چاپ شد؟

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 394764
معاون وزیر ارشاد از چاپ ۴۱ هزار و ۲۹۹ عنوان کتاب طی هشت ماهه اول امسال در کشور خبر داد و گفت: در هشت ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حوزه کتب دینی ۲۶ درصد افزایش عنوان داشته‌ایم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، عباس صالحی در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان با اشاره به نقش لرستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس، بیان کرد: لرستان شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله العظمی بروجردی و آیت‌الله کمالوند را در خود پرورش داده است.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی افزود: حوزه کتاب و نشر از حوزه‌های مورد توجه نظام و انقلاب اسلامی بوده و هست.

صالحی اضافه کرد: اگر تولید کتاب و اندیشه در سه دهه گدشته و دوران قبل از انقلاب محدود به مراکز خاصی بود امروزه به برکت گسترش تفکر و توسعه دانش تمام ایران در تولید فکر و اندیشه سهیم شده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ ۴۱ هزار و ۲۹۹ عنوان کتاب طی هشت ماهه اول امسال در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال گذشته تعداد ۳۶ هزار و ۸۹۳ عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که در هشت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد در تولید عناوین کتاب داشته‌ایم.

صالحی گفت: طی هشت ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حوزه دین ۲۶ درصد، در حوزه ادبیات و فلسفه ۲۲ درصد، در علوم عملی ۱۶ درصد، در بخش کودک و نوجوان ۱۵ درصد افزایش عنوان کتاب داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: طی این مدت در برخی عناوین کتاب نیز کاهش داشته‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش ۱۳ درصدی در بخش کمک درسی، کاهش ۱۸ درصدی در بخش زبان انگلیسی اشاره کرد.

معاون وزیر ارشاد در خاتمه به بحث افزایش قیمت کتاب اشاره کرد و افزود: بحث افزایش قیمت کتاب به‌عنوان یک عامل اصلی در کاهش خرید کتاب نیست؛ چراکه در فضای تورمی قیمت کتاب نسبت به سایر کالاها تورم پایین‌تری داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *