چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
۱

بی‌سوادان کشور بازیچه صدای آمریکا +فیلم

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 394567
شبکه صدای آمریکا با جابه جا کردن یک کلمه از سخنان رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، تلاش کرد وضعیت تحصیل زنان در کشور را تبعیض آلود و نگران کننده جلوه دهد.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، شبکه صدای آمریکا در یکی از برنامه های خود عنوان کرد: "رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ایران می گوید: دو سوم زنان ایرانی بی سواد هستند اگر چه این آمار با میانگین بیسوادی زنان جهان همخوانی دارد اما در عین حال باید گفت با علاقه زنان ایرانی برای داشتن تحصیلات همخوانی ندارد. "

صدای آمریکا در حالی این آمار را از زبان رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور بیان می دارد که وی بر خلاف این تحریف آشکار در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، دو سوم آمار بیسوادان کشور را از جامعه زنان ایران اعلام کرد و این مساله با بی سواد بودن دو سوم زنان کشور کاملا مغایرت دارد.

استفاده از ترفندهای ظریف و زیرکانه و دستکاری آمارها [اینجا بخوانید] و مواضع افراد در شبکه صدای آمریکا و دیگر رسانه های غربی فارسی زبان امری متداول و رایج است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
وقتی اظهاراتی درست وحقیقی توسط مسئولان ما بیان می شود این خبیثان اینگونه انرا تحریف می کنند وای بروزی که مسئولی بابی تدبیری وخدای ناکرده مغرضانه حرفی بزند که خوراکی برای اینها درست می شود وانرا با بزرگ بینی هرچه تمامتر تو رسانه ها یشان تو بوق وکرنا می کنند .مسئولان بیدار باشید وبا بصیرت.