شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۵
۸
افشاگری افسر سابق ارتش آمریکا،

دم خروس ترور دانشمندان هسته‌ای از آمریکا بیرون زد

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 394432
یک افسر سابق ارتش آمریکا فاش کرد یک سازمان شبه‌نظامی سری آمریکایی مسئول ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است و اکنون بر اقدامات رسانه‌ای داعش نظارت دارد.
دم خروس ترور دانشمندان هسته‌ای از آمریکا بیرون زد
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جیم دین» (Jim W. Dean) افسر سابق ارتش آمریکا اعلام کرد، مطمئن است که یک سازمان شبه‌نظامی محرمانه آمریکایی مسئول ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در چند سال اخیر است.

«دین»، در حاشیه کنفرانس «ضد تروریسم و افراطگرایی مذهبی» در سوریه، به روزنامه «القدس العربی»، چاپ لندن گفت که او و تعدادی از اعضای موسسه‌اش به نام «جنگجویان کهنه‌کار آمریکا» اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهده یک سازمان سری آمریکا با پشتیبانی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و موساد اسرائیل، عملیات حساب‌شده ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را انجام داده‌ است.

وی با بیان اینکه اعضای این گروه سری در خاک اردن آموزش دیده‌اند، افزود که سندی در این خصوص ندارد که ثابت کند این افراد در اردن آموزش دیده‌اند. او همچنین فاشکرد که کنگره آمریکا درخواست موسسه او برای انجام تحقیقات در این خصوص را رد کرده است.

افسر سابق ارتش آمریکا همچنین تصریح کرد که این سازمان سری آمریکایی با گروهک داعش ارتباط دارد و همین سازمان است که بر عملیات تصویربرداری اقدامات داعش در سر بریدن افراد، نظارت می‌کند همچنانکه مکان تصویربرداری و زمان انتشار تصاویر را زیر نظر دارد.

دین گفت که این سازمان بر تصویربرداری از عملیات سربریدن جیمز فولی فرد موسوم به خبرنگار آمریکایی در آگوست (مرداد) گذشته نظارت داشت؛ عملیاتی که پس از آن آمریکا ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه و عراق را راه‌اندازی کرد.

این افسر سابق ارتش آمریکا همچنین گفت که گروهک‌هایی مانند داعش یا خراسان، تاکتیک‌ها رزمی‌ای استفاده می‌کنند که شبیه تاکتیک ارتش‌های کاملا آموزش‌دیده است بخصوص شبیه تاکتیک‌های ارتش آمریکاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعيد110
استكبار و بطور مشخص صهيونيست بين الملل، يك هدف مشخص را در ارتباط با تشكيل و در جريان مداوم قرار گرفتن پرونده هسته اي ايران دنبال مي كند: ايجاد اختلال در اجراي موفق برنامه هاي هسته اي كاملا قانوني جمهوري اسلامي ايران، و حتي كل برنامه هايي كه اقتدار اسلام ناب محمدي را موجب مي شود. البته متناسب با محدوديت هايي كه با او روبرو بوده و تا حدود زيادي به اهداف خودش هم رسيده است.
مشكل اينجاست كه طرف هاي ذي مدخل در برنامه هاي هسته اي كه منافع جمهوري اسلامي ايران را دنبال مي كنند، هدفي روشن، يعني هدفي كه ذاتا وجود داشته باشد، قابل دسترس باشد و به محصول عيني توجيه پذير تبديل شود را ندارند. و لذا فقط زمان را به نفع استكبار جهاني از دست مي دهيم. اساسا تمديد (طول دادن) مذاكران و مشغوليت بيش از حد ظرفيت هاي محدود كشور همچون ظرفيت هاي ديپلماسي، به امر هسته اي، يا موارد بي شمار گره زده شده به نتيجه موهومي مذاكرات هسته اي، در همين راستا ارزيابي شده و از طرف دشمنان قسم خورده ما يعني به نفع استكبار جهاني دنبال مي شود.
Iran, Islamic Republic of
این تحلیلها تا زمانی که خلاف نظر رهبری باشد هیچ ارزشی ندارد. ایشان به صراحت اعلام کردند آقای ظریف و دوستانشان در مذاکرات هسته ای خوب پیش رفتند. الان دو سال است روند تصویب قطعنامه علیه ایران متوقف شده است چون فضای مذاکرات اجازه ارجاع به شورای امنیت را نمی دهد. در اثر طولانی شدن مذاکرات روسیه اعلام کرده بیش از این صبر نمی کند و یکجانبه تحریمها را نقض می کند. البته تمدید مذاکرات فی نفسه مطلوب نیست ولی فعلاً دشمنان را در وضعیت آچمز نگه می دارد.
پيروز
اينكه اظهار نظري نشه درست نيست ايشون ابتداي امر فرمودند به مذاكرات خوشبين نيستند همين الان هم همين فرموده خود را تكرار خواهند كرد و ميكنند اينكه ما به ازاء تحريم چه به دست آورده ايم مهم است اينكه تحريمها را برنداشته اند مهم است نه اينكه چون تحريم نكرده اند ،خيلي مهم نيست حتي ذخيره بيست درصد را كه مورد احتياج بيماران است اكسيد بكنند خيلي حقارت است پس بيست درصدشان تموم شد ميخوان چيكار كنند
Iran, Islamic Republic of
اولاً که ما برای چند سال تولید رادیودارو ذخیره اورانیوم 20 درصد داریم و اگر چند سال بعد این ذخیره تمام شد و به ما ندادند و مذاکرات هم به نتیجه نرسید آن وقت دوباره تولید می کنیم. (ر. ک. سخنان آقای دکتر صالحی در خصوص نیاز کشوربه اورانیوم 20 درصد در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2)
ثانیاً شما بالاخره تکلیف خود را با نظر رهبری مشخص نکردی؟ بله ما هیچگاه نسبت به دشمنان خوشبین نیستیم اما بحث سر تیم هسته ای خودمان است و نظر رهبری مبنی بر اینکه این تیم "خوب پیش رفته اند" و "...هیئت مذاکره کننده ى ما حقّاً و انصافاً پرتلاش و جدّى هستند، ایستادگى میکنند، با منطق حرف میزنند، زیر بار حرف زور نمیروند..." طفره نرو! صریح بگو قبول داری یا نه؟
سپیده
نه اقا به کدخدا تهمت نزنیداینها مودب وباهوشند واین وصله ها بهشون نمیچسبه روحانی مکدرمیشوداین خرفهارونزنید
م
مرگ برآمریکا
نظری
پس بیخود نیست پس از هر توافق هسته ای روحانی به دیدار یکی از خانواده های هسته ای می رود
United States
تا مرا دم تورا پسر یاد است دوستی من و تو بر باد است