دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اذعان به نقش موساد در ترور دانشمندان ایران

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 347486
بر اساس یک گزارش، امریکا با فشار بر رژیم اسرائیل برای توقف ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اذعان می‌کند که عوامل موساد در این رشته حملات تروریستی دست داشتند.
به گزارش جهان به نقل از پرس.تی.وی؛ دان راویو، روزنامه‌نگار اسرائیلی، در اعترافی نادر درباره دست‌داشتن عوامل موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران که شبکه سی‌بی‌اس منتشر کرد نوشت که مقام‌های واشنگتن در تماس با سازمان‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل از آنان خواستند ترور دانشمندان ایرانی را متوقف کنند، زیرا ممکن است گفت‌وگوهای هسته‌ای بین تهران و شش قدرت جهانی را از مسیر خود منحرف کند.

وی که کتابی نیز درباره عملیات سری موساد نوشته است، در گزارش خود گفت، افزون بر فشارهای واشنگتن، سازمان‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل نیز به این نتیجه رسیده‌اند که این حملات بسیار خطرناک شده‌ است و نمی‌خواهند نیروهای حرفه‌ای آن‌ها «دستگیر و اعدام شوند.»

راویو سال ۲۰۱۲ در کتاب مشترکی که با یوسی ملمان، روزنامه‌نگار اسرائیلی، با عنوان «جاسوسان علیه نبرد سرنوشت: نگاهی به درون جنگ‌های سری اسرائیل» گفت جاسوسان اسرائیلی دست‌کم چهار دانشمند هسته‌ای ایران را کشته‌اند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که عاملان اسرائیل دانشمندان هسته‌ای آن کشور از جمله مصطفی احمدی روشن، داریوش رضایی نژاد، پروفسور مجید شهریاری و پروفسور مسعود علی محمدی را ترور کردند.

گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی با هدف یافتن راه حلی جامع برای پایان دادن به یک دهه مناقشه غرب بر سر برنامه انرژی هسته‌ای تهران در جریان است.

ايران و شش قدرت جهانی شامل امريکا، انگلیس، فرانسه، روسيه و چين به همراه آلمان، ۳ آذر (۲۴ نوامبر ۲۰۱۳) در ژنو سوئیس به توافقی موقت دست یافتند. مفاد این قرار داد از ۳۰ دی (۲ ژانویه) اجرایی شد و دو طرف اکنون نیز برای دستیابی به توافق نهایی تلاش می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای این کشور کاملا صلح آمیز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *