جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳۸
۶۸
گفتگو با بانوی مدال آور جهانی

بانوی محجبه و مدال‌آوری که مورد تقدیر دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت، حق ورزش کردن ندارد!

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب: 393839
چرا یک بانوی محجبه بخاطر حجاب، در کشور اسلامی خودمان حق حضور در مسابقات را ندارد و در مسابقات به دلائل واهی مانع حضور وی می شوند! آیا واقعا سوال برانگیز نیست؟
بانوی محجبه و مدال‌آوری که مورد تقدیر دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت، حق ورزش کردن ندارد!
سرویس ورزشی جهان ـ مسعود پاشنا: بانوی جودوکار کشورمان، وقتی با چادر و تمثال رهبر معظم انقلاب روی سکو رفت، نگاه‌ها را به خود معطوف کرد. اما "سمیه حیدری" که نوید اتفاقاتی بزرگ را در جودوی بانوان می‌داد از اسفند ماه ۹۲ عملا از میدان ورزش «حذف» شده است.

جای بسی تأسف و تأمل است که ورزشکار مدال آور جهانی و بانوی محجبه به حجاب چادر در کشور اسلامی ـ که بخاطر حفظ حجاب و بهره گیری از پوشش مقدس چادر در کنار موفقیت بزرگ ورزشی اش، مورد تقدیر دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفته است ـ به جای توجه بیشتر مسؤولان، مورد کم لطفی دست اندر کاران از کمیته ملی المپیک گرفته تا فدراسیون جودو قرار می گیرد و اجازه شرکت در هیچ مسابقه داخلی و خارجی را ندارد!؟

این گستاخی تا چه زمانی باید ادامه یابد؟ این که رؤسای فدراسیون ضعیف ترین رشته ورزشی ایران در بازیهای آسیایی، بدون کسب مدال، با لشکری شکست خورده به کشور بازگشتند و همچنان به کار خود ادامه می دهند ولی فدراسیونهای دیگر در حال تغییر و تحول هستند، چه معنایی دارد؟


از وزیر محترم ورزش آقای گودرزی انتظار می رود بر طبق وعده های داده شده پس از مسابقات اینچئون، در مورد این فدراسیون تأملی داشته باشد تا شائبه همشهری بودن با نایب رئیس این رشته، دخالتی در تصمیم گیری صحیح وی نداشته باشد.




چرا یک بانوی محجبه بخاطر حجاب، در کشور اسلامی خودمان حق حضور در مسابقات را ندارد و به دلائل واهی مانع حضور وی می شوند! آیا واقعا سوال برانگیز نیست؟

سمیه حیدری قهرمان جودوی آسیا و جهان در خصوص مشکلاتی که بعد از قهرمانی جهان با آن روبه رو شد به خبرنگار جهان گفت: بعد از این مسابقات بود که مشکلات ما شروع شد که مهمترین دلیل آن پوشش با چادر بر روی سکوی قهرمانی بود، پیش از مسابقات آسیایی به ما گفتند سکوت کنید تا حق شرکت در مسابقات را داشته باشید، سکوت کردم به وزارت ورزش نامه زدم و برای مسابقات آسیایی اعلام آمادگی کردم و مطمئن بودم مدال می گیرم. بماند که حضور بانوان در مسابقات آسیایی هم به طور کامل منتفی شد.

وی در خصوص پیگیری مشکلاتش گفت: بارها از طریق وزارت ورزش برای حل مشکل از من و برخی مسؤولان فدراسیون دعوت به عمل آمد تا زمینه ادامه فعالیتم فراهم شود اما مدیران جودو به وعده هایشان عمل نکردند و همچنان از ادامه فعالیت ورزشی قهرمانی چه در داخل و چه خارج از کشور محروم هستم.

وی ادامه داد: اگر در مسابقات سهمیه المپیک شرکت نکنم شانس حضور در المپیک را از دست می دهم.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000344/nf00344578-3.jpg

حیدری با بیان اینکه «با چادر به روی سکوی قهرمانی رفتم تا به جهان حجاب اسلامی را نشان دهم» گفت: اتفاقا بعد از این حرکت من که اتفاقا مورد لطف دفتر حضرت آقا هم قرار گرفتم بنده را طوری از ورزش حذف کردند که واقعا دچار نوعی افسردگی شدم.

بانوی کوراش کار کشورمان افزود: من حتی اجازه حضور در مسابقات داخل کشور را هم ندارم، از مسابقات لیگ با فشارهای وارده به مدیران تیم، حذف شدم و خیلی از اتفاقات دیگر که واقعا فشار روانی بالایی را به من وارد کرد.

وی درباره دلایل حذف خود از مسابقات لیگ تصریح کرد: مهمترین دلیل این موضوع این است که فدراسیون جودو نمی خواهد من باشم، درست زمانی که از مسابقات کره برگشتم به دلایل و بهانه های مختلفی که برای همه روشن است از تیم ملی خط خوردم.

سمیه حیدری گفت: حدود ۱۵ سال است که جودو کار می کنم و دو مرتبه در رقابت های کوراش بازی های داخل سالن آسیا نایب قهرمان شدم. سال گذشته، مدال برنز رقابت های کوراش قهرمانی جهان را کسب کردم. زمانی که از مسابقات آسیایی کره آمدم، فقط از دفتر مقام معظم رهبری بودند که بنده را حمایت کردند و با روحیه و انگیزه ای که به من دادند، می خواستم جواب حمایت ها و زحمت های رهبرم را بدهم.

وی افزود: البته برای این تشکر وظیفه بیشتر داشتم و باید کار بیشتری را انجام می دادم که متاسفانه در ترکیه نه امکاناتی بود و نه مقدور بودم، ولی خدا را شکر می کنم که توانستم در مسابقات مدال بگیرم و با چادر بر روی سکو بروم و بتوانم نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و نام حضرت آیت الله خامنه ای را بر روی سکو به جهان نشان بدهم .

به هر حال هر چند امید است که دستگاه های نظارتی این موضوع را بررسی کنند ولی مسأله این است که اگر این بانوی محجبه در مسابقات شرکت نکند سهمیه المپیک و احتمال دستیابی به یک مدال برای ایران براحتی از دست می رود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تو کشور اسلامی یک نفر رو به خاطر حجاب بایکوت کنند می دونی یعنی چی؟ یعنی کشک! یعنی خانم های ورزشکار اگر میخواهید در کشور اسلامی ورزش کنید نباید چادر داشته باشید. چادر داشته باشید سرنوشتتان مانند سمیه حیدری است.
اگر در وجود برخی مسؤولان ورزشی کشور یک جو غیرت بود همان روز که این خانم را از ورزش حذف کردند باید تمامی مسؤولان مرتبط با این موضوع را برکنار می نمودند.
متأسفم
Iran, Islamic Republic of
خب به هر حال ... . در داخل كشور ما نمايندگاني دارند كه برخي ازين نمايندگان در بخشهاي ورزشي هم مشغول به كار ( توطئه ) اند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا فاجعه ای عظیم رخ داده
ایران
سلام انشاالله که دفتر آقا پیگیری بفرمایند دلیل محرومیت این بانوی قهرمان را تا حقایق روشن شود بر ملت قهرمان ایران .
محمد
متاسفانه جای تعجب نداره . همین شده اوضاع کشور ما ... ؟؟
سیدحسنی
Norway
نکته اینجاست برادر که این مملکت اسمش فقط اسلامیه. چیمون اسلامیه انصافا؟ رانندگیمون؟ طرز حرف زدنمون با هم دیگه وقی سر چهار راه به هم میرسیم؟ بانکداریمون؟ ورزشمون؟ دانشگاه آزاد اسلامیمون؟ هنرمون؟ درغ گفتن و سر هم دیگه کلاه گذاشتنمون؟ چیمون واقعا؟
روحانی مچکریم !!!!
لعنت خدا بر افسادطلبی و افراطی گری با نقاب ....
امان از طاغوت
کجای متن گفت به خاطر حجاب نمی تونه شرکت کنه؟! ...
حسین
چقدر ساده ای
مگه میان بگن بخاطر چادر بوده .فعلا جرأ تش رو ندارن ولی بعید نیست یه روزی جرأتش را هم پیدا کنن. خدا نیاره
مسافر
خیلی با هوشی !!!
تبریک میگم ...
Latvia
آقاي... رسايي و... بعد از فوتبال از فدراسيون جودو هم تفحص كنيد.
طرف (که ازش اسم نمیارم) یکبار جلوی ورزشکار رژیم اشغالگر به میدون نرفته (که اگر می رفت جاش تو ایران نبود) در و دیوار رو به نامش کردند حالا میاد جلوی ارزش های همین دین و آب و خاک می ایسته.
کسی جلوی حجاب و چادر حضرت زهرا بایسته حسابش با خود خانمه.
سیدحسنی
Norway
شک نکن که خیلی از این ورزشکارا مجبورن جلو اسرائیل بازی نکنن و اگه دست خودشون بود قطعا میرفتن تو زمین
سیدحسنی هستم
Norway
موضوع اسلام نیست، موضوع نظام و رهبریه. ببینید رفتاری که با این خانوم شده دقیقا با الهام چرخنده شده و بزودی خواهید دید که با خواهران منصوریان که مدالشونو تقدیم آقا کردند هم خواهد شد.
چون تو این مملکت کلا کسی حق ادای احترام به رهبر و نظام رو نداره. این براحتی نشون میده کسایی دارن از این نظام نون میخورن که کاملا مخالف نظامن. خنده داره نه؟ شایدم گریه دار باشه!
جالب اینکه میگن ازادی بیان نداریم ودرخفقان زندگی میکنیم,انشاا... خدا به این عزیزان عزت بده.
مسافر
اسلامی که مخالف نظام و رهبری باشه همون اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسیه ...
سمیعی
جهان من خبر دارم خیلی از خبرنگارهای ورزشی حاضر نیستند در این باره مطلبی بنویسند چون...
خواهر محجبه
خواهر عزیزم!
جای شما در دل جامعه دیندار ایرانی است حتی اگر دیگر به شما اجازه ندهند روی سکوی قهرمانی جایی داشته باشید!
جواد
باید در فدراسیون جودو را....که در کشور اسلامی ورزشکار محجبه اش نتواند حضور یابد.آقایان به داد این ورزش برسید.
Iran, Islamic Republic of
چون بنده خدا مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفته آقایان چون مخالف بودند این بنده خدا را بخاطر پوشش از بازیها محروم کردند این افراد عادت دارند که کشور با لشکر شکست خورده هر سال روبرو بشه. همان بهتر که ناشیان به المپیک بروند و باخته به کشور بازگردند. و دوباره از بیت المال ارتزاق کنند به امید اینکه شاید در صد سال آینده پیروز شوند که هرگز نمی شوند. کسی که با چادر مبارزه کند چوبش را از خانم فاطمه زهرا (س) حتما خواهد خورد شک نکنید.
علی معتمد
من خودم در نمایشگاه مطبوعات شاهد بود که آقای میراسماعیلی باچند نفردیگر چگونه به دفتر رسانه ها می رفتند....و...
United States
بگو که جلوی یکی از مصاحبه ها رو هم گرفت که منتشر نشه.
مهرداد
تو جمهوری اسلامی سنگ اندازی برای بانوی محجبه واقعا خجالت آور است
امان از طاغوت
شما اصلا اطلاعی از جریان داری که این رو میگی؟ نکنه به دلیل حجابش باید فرصت های فراقانونی داشته باشه؟
ببخشید که قید نشد
United Kingdom
ایشان مدال آورند. پس می توان گفت که شخص لایقی در رشته خودشان بودند که این کار را انجام دادند. قانون اگر لایق را کنار و نالایق را جایش قرار دهد آیا منطقیست؟
مسافر
ببخشید... فرصت های فراقانونی یعنی چه ؟؟
ض .ج
Iran, Islamic Republic of
بخاطر اينكه يكسري افراد بي تدبير رئيس فدراسيونها و ورزش شده اند كه مثلا اصلاح طلب هستند .
واقعا خجالت آوره
Iran, Islamic Republic of
....به ایشان چه ربطی دارد که چنین اظهار نظرهایی کند ؟!!!
اقا یان و مدیران ومسولین مگر شماها شیعه نیستید مگر شماها پیرو متانت وحجاب حضرت زهرا(ع) نیستید اگر اینطوری نباشید از کافر هم بدترید
بریده با دست ابولهبانی که تیشه به ریشه دین وحجاب در کشور عزیزمان می زنند
Romania
چرا تعارف قبول كنيد بعضي از جاهاي مملكت بدست ناهلانه
وظيفه داريم نگذاريم هر كاري مي خوان انجام بدن
خانم ورزشكار اجرت با زهراي اطهر
United Kingdom
در این دولت با این بی بند باری که در مسئله حجاب راه افتاده بیشتر از این انتظار نمی ره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
به امید روزی که اقا بیاد
منتظر
چرا منفی دادین؟
انشاالله و حتما میاد
اگه نمیتونین ببینین چشاتونا ببندین!!!!!!!!!!!!
چشمتان روشن جناب آقای روحانی با این اطرافیانت
Iran, Islamic Republic of
خبرگزاری فارس چرابا مسنولان فدراسیون در این خصوص مصاحبه نمیکنه تا نظرات آنهارا هم بنویسه , یا برای این کار دلیل دارند ویا اینکه پاسخی قانع کننده ندارند , آنوقت بهتر میتوان در این خصوص قضاوت کرد , ماالان نظرات یکطرفه را داریم مرور مکینیم
United States
مصاحبه کردند اجازه انتشارش رو ندادند. چون احتمالا به نفعشون تموم نشده و حرفی برای گفتن نداشتند
Iran, Islamic Republic of
انشاالله همواره شاهد به ظهور رسیدن چنین ورزشکارانی در کشور باشیم
این هم یک رسوائی دیگه از مدعیان
من واقعا نمی دونم چی بگم به جای اینکه این جور افراد تشویق بشن برای الگو قرار گرفتن برا دیگران سرکوب میشن آیا دغدغه دولت فرهنگ است یا دغدغه دولت فقط سیاست خارجیست.مقام معظم رهبری :فرهنگ مهم تر از اقتصاد است واز نفس هم مهم تر است .متاسفانه جریان های مذهبی به اسم اعتدال کنار زده شدند و میشود همین که برا این بانوی محترم به وجود امده
به طور کلی فرستادن بانوان ایرانی به بازی های خارج از کشور خلاف اخلاق است چه با چادر باشند چه بدون چادر
اشکان
Iran, Islamic Republic of
اين مسئله‌ى بانوان و دختران ورزشكار ما كه با حجاب در ميدان ميروند، خيلى چيز مهمى است. من نميدانم كسانى كه درصدد ارزيابى حوادث كشورند، يك ارزيابى درستى از اين قضيه دارند يا نه. اين، فوق‌العاده است. در كشورى از كشورهاى اروپا، يك زنى را به جرم باحجاب بودن، جرأت ميكنند چاقو ميزنند و او را ميكُشند؛ آن هم در دادگاه و جلوى چشم قاضى! اينجورى است. خجالت نميكشند؛ در دانشگاه، در ورزشگاه، در پارك، در خيابان، به حكم قانون - قانونى كه جعل كرده‌اند - متعرّض زن محجبه ميشوند. آن وقت در اين فضا، توى اين كشورها، يك زن محجبه در موضع قهرمان بر روى سكوى قهرمانى مى‌ايستد و همه را وادار ميكند به اين كه او را تكريم و تجليل كنند. اين چيز كمى است؟ اين چيز كوچكى است؟ اين كار خيلى باعظمت است. واقعاً همه بايد قلباً از زنان ورزشكار ما كه در ميدانها با حجاب، با عفاف، با متانت و با وقار حاضر ميشوند، تشكر كنند...
بيانات مقام معظم رهبری در ديدار مدال‌آوران المپيك و پارالمپيك (۱۳۹۱/۱۲/۲۱ )
خداودند هدایتشان کند وگرنه ان شاءالله با کینه ای که از ولایت دارند به جهنم و به اون جایگاه واقعیشان خواهند رفت
علی
مظلومیت حجاب در مهد شیعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي
آقاي پاشنا ... ميتوني بگي...بگم بگم؟؟؟
هادی
درود بر بانوی محجبه
عدالت
من خودم خبرنگارم ، آقای پاشنا یک بسیجی شجاع در عرصه رسانه است ، وی سابقه زیادی در رسانه (تابناک - خبرورزشی ، دنیای فوتبال ، دنیای ورزش و ...دارد و بدون تعارف حرفهایش را می زند آقای میر اسماعیلی بجای کنایه زدن خودتان را اصلاح کنید
Iran, Islamic Republic of
هر سخن جا و هر نکته مکانی دارد.اخه کی با چادر میره رو سکو مدال بگیره
منتظر
کسی که همچین ناموس باایمانی تربیت کرده ازش خواسته که با چادر بره روی سکو
در ضمن این عین دین داری و ایمان این خانوم فاطمی بوده
رسول
این بنده خدا تونسته ورفته وواقعا کار بزرگی کرده
محمدیاری
امیدوارم مسئولا ن رده بالای نظام این موضوع را پیگیری کنند
ناشناس
.... این وزیرورزش وووووودووو
رامین عیاضی
این ها همه از برکات تدبیر و امید هست یقینا.....واقعا شرم آوره برای مسئولان ورزشی این مملکت... الان در چنین شرایطی مجلسی ها چرا مسئولان ورزش رو استنطاق نمی کنند؟!
...
...شما توی قلب همه ی مردم جا داری....
امیر
درود بر شرف این خانم

از این دولت بیشتر از این انتظار نمیره!!!
United States
واقعا جای تاسفه
نمایندگان مجلس و آقای وزیر چرا پیگیری نمیکنن؟
Iran, Islamic Republic of
خواهرم ظلم همیشه محکوم است و خداوند مظلوم را یاری می کند
از این دولت که افتخارش به اصلاح طلبان است غیر از این اگر عمل کند تعجب دارد
عبداللهی
Iran, Islamic Republic of
لعنت به هر چی آدم ضد ارزش است که در نظام ارزشی مسئولیت یافته
به نظر من رفتن روی سکو با چادر اصلا ضروری نیست/ می توانستید با یک گرمکن مناسب که تنگ هم نباشد و با یک روسری مناسب حجاب کامل داشته باشید/
م هاشمی
احسن بر بانوی قهرمان شیعه ودوستدار ولایت
جالب اینجاست که این قشر همش ادعای روشنفکری دارند اونوقت ببینید با یه خانم محجبه چی کار می کنند. آخه چه اشکالی داره بزارین بیاد سراغ ورزشش.خدا عقل بده
United States
حق با ایشون یعنی خانم قهرمانه من خودم شخصا مسئولین فدراسیون جودو رو می شناسم
h.r
خدا از مسولینی که خیانت به اسلام و نظام می کنند نگذره
Iran, Islamic Republic of
خدا ازشون نگذرد ، باید فردای قیامت پاسخگو باشند
سعید
واقعا متاسفم برای فدراسیون و وزارت ورزش
سمیه حیدری
بسمه تعالی
از همه کسانی که بنده را یاری کردند کمال تشکر را دارم امیدوارم بتوانم بتوانم جواب گو حمایتشان باشم
التماس دعا