جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

سهمیه‌ ایران در آسیا کم شد؟

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 392198
رئیس روابط بین الملل سازمان لیگ فوتبال ایران درباره تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، محمد رضا کسرایی گفت: باتوجه به اینکه کنفدراسیون فوتبا آسیا قصد گسترش مسابقات درسطح باشگاه ها در کشورهای آسیایی دارد، کشور های متقاضی را به شرط کسب حداقل معیارهای مورد نظر افزایش داد.

وی عنوان کرد: با توجه به آخرین مصوبات کمیته مسابقات و کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سهمیه کشورها بر اساس رده بندی مربوطه به طور مجزا در غرب و شرق آسیا به این صورت است که کشورهای رتبه اول و دوم ۳ سهمیه قطعی و یک سهمیه پلی آف، کشورهای سوم و چهارم ۲ سهمیه قطعی و ۲ سهمیه پلی آف،کشور پنجم یک سهمیه قطعی و ۲ سهمیه پلی آف، کشور رتبه ششم یک سهمیه قطعی و یک سهمیه پلی آف و کشور های رتبه هفتم تا دوازدهم هرکدام یک سهمیه حذفی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به آنها اختصاص داده شده است.

رئیس روابط بین الملل سازمان لیگ درمورد اخبار منتشره شده درباره کم شدن سهمیه کشورهای آسیایی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: تا این لحظه هیچ تغییری در سهمیه هایی که در بالا به آن اشاره شد انجام نشده و این تقسیم بندی در صورتجلسه اخیر کمیته مسابقات در کشور فیلیپین نیز قرار گرفته و در این جلسه بر اساس امتیازات نهایی کشورها، سهمیه کشورها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توسط کمیته مسابقات به کمیته اجاریی پیشنهاد می شود و کمیته اجرایی پس از بررسی سهیمه قطعی کشورها را تصویب می کند.

وی ادامه داد: کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲۸ نوامبر ۲۰۱۴ برابر ۷ آذر ۹۳ در مانیل پایتخت فلیپین جلسه ای را دررابطه با رتبه بندی کشور های حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال های ۲۰۱۵و ۲۰۱۶ برگزار می کند.

کسرایی گفت: تاکنون هیچگونه مکاتبه کتبی توسط AFC با کشورمان در ارتباط با تغییر تخصیص سهمیه های فوق صورت نپذیرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *