جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ریابکوف: مانعی برای حصول توافق وجود ندارد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 392146
'سرگئی ریابکوف' مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با بیان اینکه 'مانعی برای کسب توافق هسته ای وجود ندارد' گفت: بر این باورم که در یک قدمی توافق هسته ای ایران قرار گرفته ایم.
به گزارش جهان؛ ایرنا به نقل از ریانووستی خبر داد، ریابکوف که سرپرستی هیات مذاکره کننده روسی را در مذاکرات وین ۸ بر عهده دارد، روز چهارشنبه به خبرنگاران رسانه های روسی گفت: امکان حصول توافق جامع به اراده سیاسی سران کشورهای شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران بستگی دارد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه افزود: هیچ گونه مانعی برای حصول توافق جامع وجود ندارد و تنها مساله موجود اراده سیاسی برای کسب توافق در پایتخت های کشورهای شرکت کننده در مذاکرات است.

ریابکوف ادامه داد: اگر توافق هایی در مذاکرات به دست آید، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و دیگر وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه ۱+۵، برای شرکت در مذاکرات به وین خواهند آمد اما حال سخن گفتن در مورد امکان شرکت وزرای خارجه در مذاکرات وین زود است.

دور دهم مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ از دیروز سه شنبه، با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، کاترین اشتون هماهنگ کننده مذاکرات هسته ای اتحادیه اروپا و با شرکت مدیران سیاسی وزارت امور خارجه کشورهای عضو گروه ۱+۵ تا روز سوم آذر ماه موعد مقرر برای توافق جامع ادامه خواهد داشت.

ریابکوف پیشتر در مورد مذاکرات هسته ای ایران ابراز خوش بینی کرده و گفته بود: امکان زیادی برای کسب توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران وجود دارد و تمام مسایل در این رابطه به دقت بررسی شده است.

وی در این رابطه گفت: معتقدم نه تنها بخت برای کسب توافق تا روز ۲۴ ماه نوامبر (سوم آذر) وجود دارد بلکه این امکان زیاد است. شرکت کنندگان در مذاکرات هسته ای ایران هیچگاه تا این اندازه به توافق نهایی نزدیک نشده بودند.

ریابکوف گفت: آنها در گذشته به این صورت جزییات تمام مسایل را بررسی نکرده بودند و در شرایط کنونی تمامی مسایل در مذاکرات هسته ای بطور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و گزینه های مختلف برای حل آن مشخص شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *