شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

«فوتبالیستهای میلیاردی» کاری نکرده‌اند

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 391188
سیروس دین محمدی با اشاره به کیفیت لیگ برتر گفت: بازیکن جدیدی که بتوان از آن در جام ملتهای آسیا استفاده کرد، ندیدم.
به گزارش جهان، ملی‌پوش اسبق استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سطح فنی و کیفی لیگ برتر گفت: سطح بازیها آنطور که انتظار داشتیم حرفه‌ای و در خور لیگ برتر نبود و سطح بازیها معمولی بود و به همین دلیل تماشاگران به استادیوم نمی‌آیند. اگر بازیها باکیفیت بود مردم به استادیوم می‌آمدند چرا که مردم ما فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند.

دین محمدی افزود: اگر کیفیت لیگ ما بالا بود بازیکنان ما باید در اروپا بازی می‌کردند. زمانی بازیکنان ما در تیمهایی مثل بایرن مونیخ بازی می‌کردند. الآن قطعا کیفیت لیگ ما پایین است که بازیکنان ما به لیگ‌های اروپایی نمی‌روند. این شاخصی است برای کیفیت لیگ. اگر ما پیشرفتی داشتیم می‌آمدند و بازیکنان ما را می‌بردند، مثلا تیم ماینس آلمان من را از بازیهای جام باشگاه‌های آسیا پیدا کرد و برد. بازیکنان دیگری مثل فرهاد مجیدی، علی‌ دایی، کریم‌ باقری و علی کریمی هم همینطور، به واسطه کیفیت بالایشان از لیگ خودمان به اروپا رفتند.

سرمربی امید‌های استقلال در خصوص سطح فنی تیمهای لیگ برتری گفت: در این زمینه هم پیشرفتی نداشتیم، دو، سه تیم هستند که از قدیم خوب بازی می کنند و پیشرفت تازه‌ای نداشتند و همیشه اسمشان مطرح بوده است.

سیروس دین محمدی دلیل این رکود در سطح تیمهای لیگ را کم بودن کارهای تاکتیکی و نبود بازیکنان ستاره‌ دانست و گفت: بازیکن یک روز کیفیتش خیلی خوب است و روز دیگر خیلی ضعیف که این برای یک فوتبالیست و باشگاه اصلا خوب نیست و دلیل آن نبود تفکر حرفه‌ای است؛ فقط با چند ساعت تمرین نمی‌توان ادعای حرفه‌ای گری کرد.

کارشناس فوتبال گفت: وقتی به یک بازیکن پول میلیاردی می‌دهیم باید به همان اندازه از او کار کشید. مثلا در بایرن مونیخ بازیکنان از اول صبح تا غروب در اختیار باشگاه هستند،‌ اما در ایران نمی‌شود این فرهنگ را جا انداخت، بازیکن طی دو ساعت می‌گوید خسته شدم؛ دلم برای خانواده‌ام تنگ شده! اول باید این فرهنگ را اصلاح کرد بعد پولهای میلیاردی پرداخت.

بازیکن اسبق استقلال در مورد این «فوتبالیستهای میلیاردی» گفت: این بازیکنان در لیگ کار خاصی نکرده‌اند و خیلی معمولی بوده‌اند. قبلا اگر بازیکنی خوب کار می‌کرد اسمش بر سر زبانها می‌افتاد اما الآن چنین چیزی دیده نمی‌شود. عملکرد تیمهایی که هزینه‌های بالایی دارند و بازیکنان ملی‌پوش دارند با سایر تیمها تفاوت چندانی ندارد، فقط چند تیم هستند که کارهای تاکتیکی خوبی دارند و از دیگر تیمها فاصله گرفته‌اند و بقیه در یک سطح هستند. با همه این اوصاف بعضی بازیکنان جوان داریم که باید از آنها در بازیهای دوستانه استفاده کرد و آنها را محک زد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *