جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

شرط صداقت دادکان برای وزارت ورزش

اگر راست می‌گویید دو ماه دیگر لیست قراردادها را منتشر کنید
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 358482
رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران گفت: برای اعزام ۱۵۰ نفر باید چیزی حدود ۶ میلیارد تومان پول هزینه کنیم. بهتر است این ۶ میلیارد تومان را به هزار جوان بدهیم که به هرکدام ۶ میلیون تومان می‌رسد و می‌توانند با آن تشکیل زندگی دهند.
شرط صداقت دادکان برای وزارت ورزش
به گزارش جهان، محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در برنامه امروز (یکشنبه) صبح‌بخیر ایران در مورد حضور ایران در جام جهانی و اینکه قرار است یک گروه مشوق به برزیل اعزام شوند، گفت: «برای حمایت از تیم ملی حضور یک گروه مشوق با وجود ۳ حلقه نزدیک به تیم ملی که نمی‌گذارند فردی به تیم نزدیک شود چه فایده‌ای دارد؟چرا باید در این خصوص این همه هزینه کنیم؟ برای اعزام ۱۵۰ نفر باید چیزی حدود ۶ میلیارد تومان پول هزینه کنیم. بهتر است این ۶ میلیارد تومان را به هزار جوان بدهیم که به هرکدام ۶ میلیون تومان می‌رسد و می‌توانند با آن تشکیل زندگی دهند و جهیزیه تهیه کنند.»

او ادامه داد: «برای این مسئله می‌گویند اسپانسر گرفته‌ایم اما اگر این افراد می‌خواهند به عنوان حامی به جام جهانی بروند خودشان هزینه کنند. دولت اعلام کند ما برای گروه مشوق تیم ملی پول نمی‌دهیم . افرادی که می‌خواهند سی‌دی تهیه کنند و آنجا ارائه دهند این کار را از هزینه شخصی خود انجام دهند. نمی‌دانم چرا رسانه‌ها به این مسئله نمی‌پردازند. از حضور مشوق چه چیزی عاید تیم ملی می‌شود. وقتی به من نامه داده‌اند و برای حضور در جام جهانی دعوت شد گفتم به جای اینکه ۴۰ میلیون پول برایم هزینه شود خانه می‌نشینم و ۳ مسابقه را از تلویزیون تماشا می‌کنم. بهتر نیست این پول‌ها هزینه خانواده‌های بی‌سرپرست شود. وقتی در این کشور سیب‌زمینی کیلویی ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد آن وقت باید ۴۰ میلیون بدهیم و افراد را به جام جهانی اعزام کنیم. شاید من را به خاطر این صحبت ها تحریم کنند و بگویند دادکان از این پس به تلویزیون نیاید اما با این کارها من تحریم نمی‌شوم و اطمینان داشته باشید اگر حرفی می زنم از سر دلسوزی برای کشورم و منافع ملی می باشد.»

در این لحظات قرار بود میان‌ برنامه‌‌ای بین صحبت‌های دادکان پخش شود که او اعلام کرد نمی‌دانم چرا هر وقت من صحبت می‌کنم می‌گویند برویم میان‌ برنامه ببینیم و از این مسئله خوشحالم.

دادکان در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «خوشحالم شبکه یک سیما در این رابطه احساس مسئولیت دارد تا بحث حضور مشوقین را شفاف‌سازی کنند. وقتی وزارت ورزش و جوانان دم از شفاف‌سازی می‌زند و اعلام می‌کند مردم از فوتبالیست‌ها منزجر هستند آیا اجازه می‌دهد در این رابطه خود وزارت ورزش نیز مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود آیا این نظر را مردم نیز درباره آنها هم دارند یا خیر؟ اینکه در جامعه به مردم احترام بگذاریم و شفاف‌سازی کنیم بسیار خوب است اما باید دید آیا در آینده هم چنین اقدامی صورت می‌گیرد. از همین حالا که در فصل نقل و انتقالات حضور داریم مدیرعامل پرسپولیس قراردادهایی که می‌بندد به صورت شفاف اعلام کند اما من به شما قول می‌دهم چنین اتفاقی نمی‌افتد. شفاف‌سازی قراردادهای مدیرعامل قبلی برای گروه قبل بود تا کار دست خودمان بیفتد. دیرود در دیداری که خدمت آقای دکتر جهانگیری (معاون اول محترم رئیس جمهور ) رسیدم تمام این موارد را عرض کردم.»

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به اینکه افراد برای مدیریت به خوبی انتخاب نمی‌شوند، گفت: «مدیریت در تمامی مسائل نیاز به تخصص، دانش، تجربه و مقبولیت دارد. در ایران مربی یا مدیری که زمین خورده توسط رسانه‌ها مطرح می‌شود و او را از تیمی به تیمی دیگر انتقال می‌دهند. باید ببینیم و سؤال کنیم که آیا فرد مدیری که برای حضور در سمتی انتخاب می‌شود آیا مقبولیت دارد. متأسفانه دلمان به حال هیچ چیز نمی‌سوزد و کاری نداریم که یک فرد به جایی می‌رود و پس از حضور خود آنجا را خراب کرده و سپس جدا می‌شود.»

او ادامه داد: «اگر من و همکارانم به کمک مردم بازار برای باشگاه پرسپولیس، استقلال و فدراسیون پول جمع نمی‌کردیم و این ۳ ساختمان شکیل را خریداری نمی‌کردیم معلوم نبود این دو باشگاه و فدراسیون در کجا استقرار می‌یافتند. این اقدام را در سال ۸۳ انجام دادیم.»

دادکان در پاسخ به این سؤال که ممکن است همین انتقاد از او صورت بگیرد و بگوید چرا این همه پول صرف خرید ساختمان کرده است، گفت: «با این حرف شما موافق نیستم. اگر این ۳ ساختمان نبود مسئولان پرسپولیس، استقلال و فدراسیون کجا می‌نشستند. حالا شما بررسی کنید و ببینید کدام یک از این امکانات را افزایش دادند. تنها میلیارد میلیارد برای تیم اول خود هزینه کردند و هیچ بازیکن جوانی را به فوتبال کشور معرفی نکردند. ۲۵ میلیارد این فصل هزینه می‌کنند و پس از پایان فصل جاری سال بعد نیز همین هزینه انجام می‌شود. دو ماه دیگر اگر بررسی کنید می‌بینید قراردادهایی که بسته شده مبالغی بیشتر از قراردادهای سال قبل دارد. بنده موافق قرارداد با رقم بالا نیستم بلکه اعتقاد دارم بهترین بازیکن ایران صد میلیون و بهترین مربی نیز ۵۰ میلیون ارزش دارد. شاید شما اطلاع نداشته باشید اما ۸ سال پیش با حسین فرکی بهترین مربی ایران ۱۲ میلیون تومان قرارداد بستیم، مجید جلالی در تیم ملی جوانان ۸ میلیون تومان می‌گیرند و محمد مایلی‌کهن نیز ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشت، چطور ۱۰ میلیون تومان به یک میلیارد و صد میلیون تومان می‌رسد. مطمئنا همین‌ها هم در این موج حذف خواهند شد. اگر وزارت ورزش راست می‌گوید در دو ماه آینده قراردادها را که به نفع مردم است شفاف‌‌سازی کند.»

منبع: خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *