يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

بزرگترین مشكل قلعه‌نویی در تركیب دربی

پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 390998
سرمربی استقلال اگر می‌خواهد از میانه میدان ضربه نخورد، باید کمربند میانی تیم خود را محکم ببندد.
به گزارش جهان به نقل از افکار، دیدار استقلال مقابل پرسپولیس همیشه با شرایط خاص خود همراه بوده است. به نوعی می‌توان گفت این دیدار با تمام بازی های لیگ تفاوت دارد و مسئولان و بازیکنان دو تیم هم هر چقدر تلاش کنند تا استرس بازیکنان را برای این دیدار کاهش بدهند چندان موفق نمی‌شوند و باز هم حساسیت‌های کاذب در دربی حرف اول را می‌زند.

در چنین شرایطی هر تیمی بهتر خود را از فضای دربی خارج کند امید بیشتری برای کسب پیروزی دارد. اما سوای این اصل که هر تیم آرامش بیشتری داشته باشد، کفه ترازو به نفع‌اش سنگین‌تر خواهد شد. نباید از این موضوع هم غافل شد تیمی می‌تواند پیروزی را در ذهن خود تصور کند که برتری فنی نیز نسبت به حریف داشته باشد.

قلعه‌نویی سابقه سال ها حضور در دربی را در کارنامه دارد و قطعا خوب می‌داند چطور می‌تواند این کفه ترازو را به نفع تیم‌ خود سنگین‌تر کند.

سرمربی استقلال که تاکنون طعم تلخ شکست در داربی را نچشیده است به خوبی می‌داند، تیمش وقتی می‌تواند قدرت خود را بر حریف دیکته کند که خط هافبک قدرتمندی داشته باشد اگر جاسم کرار محروم نمی‌شد و می‌توانست در دربی برای استقلال بازی کند، آن وقت می‌شد از همین حالا پیش‌‌بینی کرد که آبی‌پوشان خط هافبک بهتری نسبت به حریف سرخپوش خود داشته باشند ولی حالا که کرار حضور ندارد، قلعه‌نویی باید فکری به حال خط هافبک تیم خود کند.

در دیدارهایی که هافبک عراقی حضور نداشته استقلال در میانه میدان بسیار از هم گسیخته و نامنظم بوده است. کمترین فرصت گلی که آبی‌پوشان ایجاد کردند در دیدارهایی بوده که کرار حضور نداشته و حالا قلعه‌نویی اگر می‌خواهد از میانه میدان ضربه نخورد، باید کمربند میانی تیم خود را محکم ببندد.

اگر آندرانیک تیموریان در فرم و شرایط ایده‌آل بدنی بود، قلعه‌نویی دغدغه‌ای نداشت و می‌توانست مطمئن باشد که استقلال حتی در غیاب کرار هم خط هافبکی برتر از حریف دارد ولی مشکل اینجاست که آندو هم زیبا بازی نمی‌کند و از آن بازیکن فصل پیش که همه کاره میانه میدان استقلال بود فاصله گرفته است.

بزرگترین مشکل سرمربی استقلال برای دربی در خط هافبک است. جایی که اگر جانشین خوبی برای کرار انتخاب نشود، شاید شرایط به شکلی رقم بخورد که استقلال از همین ناحیه ضربه بخورد.

نود، قلعه‌نویی هم به خوبی می‌داند که اگر برتری با خط هافبک پرسپولیس باشد دیگر کاری از دست او برنمی‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *