دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
فقط کافی است قلعه نویی ببازد!

اولتیماتوم هیات مدیره استقلال به ژنرال؟

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 389912
از همین حالا زمزمه‌های اولتیماتوم به قلعه‌نویی را با پیش فرض باخت استقلال شنیده می شود.
به گزارش جهان، ایران ورزشی نوشت: ، تقابل استقلال - تراکتور، دوئلی که دوستش داریم و تا لحظه پایان چشم از آن برنمی‌داریم، ممکن است سرنوشت امیر قلعه‌نویی را در استقلال دستخوش تغییراتی کند و او را با بحران ذهنی به سوی دربی هفتاد و نهم سوق دهد.

برای این بازی هر نتیجه‌ای را می‌توان متصور بود. برد استقلال، تساوی و برد تراکتورسازی. استقلال که ببرد نورعلی نور است، قلعه‌نویی در حاشیه امنیت قرار خواهد گرفت و با خیال آسوده به دربی می‌رسد.

تساوی هم نتیجه چندان بدی نیست؛ آن هم در تبریز و هوای سرد این روزها. امتیا‌زها هم اگر تقسیم شود قلعه‌نویی آرامش خواهد داشت اما تصور کنید که استقلال بازنده این بازی باشد آنگاه چه به حال و روز امیر قلعه‌نویی خواهد آمد؟

به مجرد آنکه استقلال بازنده‌ بازی بزرگ هفته چهاردهم لقب بگیرد هیات‌مدیره در خفا مثل آوار روی امیر خراب خواهد شد و آنهایی که از ابتدای فصل بر سر نحوه قرارداد با امیر منتقد افشارزاده بودند عرصه را بر سرمربی استقلال تنگ می‌کنند.

از همین حالا زمزمه‌های اولتیماتوم به قلعه‌نویی را با پیش فرض باخت استقلال می‌شنویم. محال هم نیست. این تراکتورسازی تیغ‌دار با آن مهاجمان عصبانی و زوج‌سازی‌های برق‌آسا در خط آتش خطر بزرگی برای مدافعان سر به هوا و دروازه‌بان پراشتباه استقلال است.

آشفتگی در خط دفاع آبی‌ها موج می‌زند و فروزان هم تا امروز هرگز نتوانسته دروازه‌بان مطمئنی باشد که این وضعیت استقلال را در بازی فوق حساس فردا عصر پیچیده‌تر می‌کند. آنچه اما همه این معادلات را برهم می‌زند خود قلعه‌نویی است.

امیر با کوله‌باری از تجربه و پیکار هنوز روزهای پتانسیل خارج کردن تیمش از شرایط کنونی را دارد. حتی امیر آنقدر توانایی دارد که بتواند در بازی فوق حساس فردا عصر تیمش را برنده از میدان بیرون بیاورد. امیر را اینگونه می‌شناختیم؛‌ یک مربی غیرقابل پیش‌بینی و مرد روزهای سختی.

امیری که امروز در شش بازی اخیر تنها پنج امتیاز می‌گیرد، امیری که تیمش در بازی اخیر بدل شده به یکی از تیم‌های ناهماهنگ لیگ و تیمی دارد که از ناحیه دفاعی بسیار شکننده است روزگاری اول مربی فوتبال ایران بود، با هر اخلاق و هر نوع ادبیاتی اما او بهترین بود.

قلعه‌نویی را با این سابقه مربی نخست فوتبال ایران می‌خوانند و بالطبع مردی با این پیشینه قادر است خود را از مخمصه روزهای سختی که انتظارش را می‌کشد خارج کند. نمی‌دانیم در مکنونات ذهنی امیر قلعه‌نویی چه می‌گذرد. او آشفته است یا با آرامش به نبرد با رسول خطیبی جوان و پرانگیزه می‌اندیشد؟!

قلعه‌نویی هر چه در ذهن داشته باشد باید با این پیش‌زمینه برنامه‌هایش برای بازی با تراکتورسازی تبریز را اجرایی کند. او باید بداند که شکست در این بازی جایگاهش را در آستانه دربی سست می‌کند و جمع کثیری از اعضای هیات‌مدیره را مخالف خود می‌بیند.

اگر چه برخی از این اعضا با اهمال بی‌کران در تامین هزینه‌ها کار را دشوار کرده‌اند اما همین افراد به محض آنکه قلعه‌نویی مقابل تراکتور ببازد به مخالفین اول او بدل خواهند شد و شاید اولتیماتوم نهایی از جانب همین افراد صادر شود.

البته در روزهای اخیر هرگز درباره جدایی قلعه‌نویی از استقلال حرفی به میان نیامده است اما خواهید دید که باخت به تراکتورسازی تبریز و احتمالا سقوط دوباره استقلال در جدول تا چه اندازه آینده کاری او را در استقلال متغیر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *