چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۱

معتادان بی بضاعت رایگان درمان می شوند

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 389360
معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از ابلاغ مصوبه درمان رایگان معتادان بی بضاعت از سوی دولت خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بابک دین پرست پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: امسال به منظور اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد حدود هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار داده شده است.

وی با بیان این که در زمینه مبارزه با ورود مواد مخدر میزان مؤفقیت در کشور و به طور کلی در جهان حدود ۲۰ درصد است و مابقی مواد مخدر یا وارد کشور شده و یا از مبادی خارج می شود، اضافه کرد: همچنین در حوزه ترک اعتیاد نیز بر اساس آمار تنها ۲۰ درصد از معتادان موفق به ترک می شوند و مابقی همچنان معتاد باقی می مانند.

دین پرست تصریح کرد: علی رغم موفقیت ناچیز در حوزه ترک اعتیاد، فعالیت در این زمینه می بایست با قدرت و جدیت ادامه داشته باشد.

وی از ابلاغ مصوبه درمان رایگان معتادان بی بضاعت از سوی دولت خبر داد و افزود: بر اساس این مصوبه دستگاه های متولی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی معتادان بی بضاعت را به صورت رایگان درمان می کنند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه یکی از برنامه اصلی این ستاد در سال جاری را كاهش صدور مجوز براي مراكز ترك اعتياد و نظارت بیشتر بر مراكز موجود اعلام کرد و گفت: در برنامه جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزایش کمی مراکز ترک اعتیاد در دستور کار قرار ندارد بلکه فعالیت های کیفی این مراکز رصد و نظارت بیشتری خواهد شد.

به گفته وی از مردادماه امسال شيوه نامه نظارت بر مراكز ترك اعتياد غيردولتي و دولتي در سطح كشور از سوی ستاد ابلاغ شده و با مراكز متخلف فاقد مجوز يا داراي مجوز برخورد خواهد شد.

معاون امور مجلس در ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور نیز در این دیدار جوانان را قربانیان اصلی مصرف مواد مخدر در کشور اعلام کرد و افزود: بیشترین قربانیانی که بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند در گروه سنی جوانان قرار دارند.

سيدحنيف حسيني با بیان این که جوانان سرمایه های اصلی این کشور هستند که متأسفانه به دلیل اعتیاد جان خود را در کف خیابان ها از دست می دهند، اضافه کرد: باید با پرداختن درست به معضل اعتیاد برای مبارزه با آن اقدام کرد و عوارض و آسیب های اجتماعی آن را کاهش داد.

وی با تأکید بر اجرای برنامه های پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر، یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه را ایجاد اشتغال برای جوانان و نیز معتادان بهبود یافته ذکر و اظهار کرد: در این زمینه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تفاهم نامه ای را با صندوق مهر امام رضا(ع) منعقد کرده تا بر اساس آن این صندوق به کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را مشغول به کار می کنند؛ تسهیلات ویژه ای پرداخت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *