شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

۵۰۰ میلیارد بدهید تا مدارس گرم شود!

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 389342
مسئولان آموزش و پرورش اصلاح سیستم گرمایشی را منوط به تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی این دستگاه دانسته اند؛ چالشی که گویا سوی پایانی ندارد.
به گزارش جهان به نقل از اقتصاد پرس؛ مسئولان آموزش و پرورش اصلاح سیستم گرمایشی را منوط به تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی این دستگاه دانسته اند . چالشی که گویا سوی پایانی ندارد.

این در حالی است که وقوع حوادث دلخراش آتش سوزی در مدارس و به خصوص ماجرای انفجار بخاری در مدرسه شین آباد ، بسیاری را بر آن داشت تا از لزوم اصلاح سیستم گرمایشی در مدارس دفاع کنند.

البته آموزش و پرورش نیز در این سال ها تلاش زیادی را برای انجام این امر انجام داد اما هنوز نمی توان با قطعیت از پایان حوادث مشابه در مدارس سخن گفت . چراکه با وجود اختصاص بودجه ای ۲۰۰ میلیارد تومانی در این خصوص ، وزیر آموزش و پرورش از نیاز این وزارتخانه به مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داده است.

کارشناسان اجتماعی و منتقدان دولت می گویند اینکه اصلاح سیستم گرمایشی مدارس و اولویت های حفاظت جانی از دانش آموزان و معلمان مدارس مناطق محروم را در ارتباط مطلق با تامین بودجه بدانیم، موضوعی اسف بار و نامعقول است. چون هر اقدامی در این وزارتخانه تا زمانی که این اولویت ها رعایت و تامین نشود، غیر ضرور است.

وزیر آموزش و پرورش چندی قبل در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره بخاری‌های مدارس و همچنین نگرانی از تکرار حادثه شین‌آباد گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح سیستم‌های گرمایشی مدارس پیش‌بینی کرده‌ایم اما نیاز ما حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر است تا بتوانیم به طور کامل تمام وسایل گرمایشی مدارس را اصلاح کنیم. سال گذشته آموزش‌هایی برای عوامل انسانی یعنی معلمان و کارکنان مدارس داشتیم به همین ترتیب مشاهده می‌کنید که خوشبختانه سال گذشته هیچ حادثه‌ای اتفاق نیفتاد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد که تلاشمان آن است که عوامل انسانی آموزش‌های لازم را دریافت کرده و سیستم‌های گرمایشی اصلاح شوند. امیدواریم کمک‌های بیشتری به آموزش و پرورش صورت گیرد تا بتوانیم این موارد را اصلاح کنیم.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش اخیرا در گفت و گویی اعلام داشت که دانش‌آموزان شین آبادی جهت آموزش هیچ مشکلی ندارند. حتی زمانی که این کودکان جهت درمان به تهران می‌آیند، در باشگاه فرهنگیان همراه خانواده‌شان اسکان داده شده و برای آنها معلم خصوصی هم پیش‌بینی شده است. در مجموع این دانش‌آموزان هیچ مشکلی در زمینه آموزش ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *