دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

راه‌اندازی کارخانه آسفالت تا دهه فجر

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 388557
سرپرست شهرداری اسلامشهر از اجرای طرح ضربتی اصلاح آبگیرها در این شهر همزمان با آغاز فصل سرما خبر داد.
به گزارش جهان نقل از مهر، همواره در اوایل پاییز و همزمان با شروع فصل بارندگی، جمع شدن آب در معابر و مسدود بودن انهار و جوهای آب به یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان تبدیل می‌شود. امسال اما با برنامه‌های جدی شهرداری، این نگرانی اهالی اسلامشهر رفع خواهد شد.

سرپرست شهرداری اسلامشهر در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای طرح ضربتی برای اصلاح معابر آبگیر شهر در آستانه فصل بارندگی خبر داد و اظهار داشت: اطلاعات اولیه درباره نقاط آبگیر شهر جمع آوری شده که طی روزهای آینده با استفاده از اکیپ‌های عمرانی و خدمات شهر اقدامات لازم برای پیشگیری از آبگیری آنها انجام خواهد شد.

علیرضا ناصری‌پور از لایروبی فوری تعدادی از انهار اصلی شهر به‌عنوان برنامه دیگر شهرداری در این خصوص خبر داد و عنوان کرد: لایروبی کانال‌های انتقال آبهای سطحی و انهار به طور مستمر توسط کارکنان حوزه خدمات شهری انجام می‌شود اما جوی‌های آب سطح شهر و محلات هم اکنون نیازمند لایروبی مجدد و آمادگی برای فصل بارندگی هستند.

بهسازی لاین کندرو بلوار اصلی اسلامشهر

شهروندانی که این روزها از محور اصلی شهر در بلوار بسیج اسلامشهر عبور می کنند، شاهد هستند که خط کندرو این مسیر در حال بازسازی اساسی است، این محور روزنامه تردد هزاران خودرو را به خود می بیند و به همین دلیل روکش آسفالت آن به شدت آسیب دیده بود، سرپرست شهرداری اسلامشهر اما معتقد است این محور مشکل اساسی داشت و اگر کمی دیرتر اقدام می شد احتمال می‌رفت شاهد رویداد جبران ناپذیری باشیم.

ناصری‌پور با اشاره به آغاز بازسازی و بهسازی این محور از ۲۴ مهر ماه اعلام کرد: محور ایستگاه نوری به دلیل وجود قنات و کانال‌های آب زیر زمینی که بسیار به سطح نزدیک است در حال نشست بود اما متاسفانه اقدامات قبلی انجام شده در این مسیر بیشتر شبیه یک تسکین دهنده عمل می‌کرد به همین دلیل بازسازی اساسی مسیر تنها راه حل رفع همیشگی این مشکل بود.

وی تردد روزانه هزاران خودرو در این مسیر را یکی دیگر از دلایل آسیب دیدگی این مسیر معرفی کرد و یادآور شد: خط کندرو محور اصلی شهر برای تحمل چنین بار ترافیکی سنگینی طراحی نشده به همین دلیل علاوه بر مشکلات زیرساختی این معبر، با وجود تردد روزانه انواع خودروهای سبک و سنگین، به ویژه اتوبوس از این مسیر افت کیفیت آسفالت و آسیب دیدگی پیاپی آن هستیم.

این مسئول گفت:هم اکنون اصلاح این محور به صورت اساسی آغاز شده و در حال انجام است و براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در صورت مساعد بودن وضعیت هوا تا هفته اول آبان ماه به اتمام خواهد رسید.

بهسازی کوچه‌های شهر در اولویت کار

بر اساس آمارهای غیررسمی شهر اسلامشهر بیش از هفت هزار کوچه و معبر غیراصلی دارد که بخشی از آنها وضعیت مطلوبی ندارند، با وجود اینکه شهرداری همواره به دنبال اصلاح تدریجی آسفالت این معابر است اما در آستانه فصل بارندگی برنامه‌های ویژه‌ای در این رابطه تدارک دیده شده است.

سرپرست شهرداری اسلامشهر در این رابطه با اشاره به لزوم تامین اعتبارات موردنیاز در این بخش اعلام کرد: اصلاح کوچه‌ها و معابر فرعی نیازمند اعتبارات بسیار زیادی است که به همین دلیل شهرداری را مجبور می‌کند تا این کار را به صورت تدریجی انجام بدهد.

وی افزود: با این وجود اصلاح معابر پرتردد و کوچه‌هایی که وضعیت آنها مطلوب نیست در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌شود تا قبل از فرارسیدن زمستان نقاطی که برای شهروندان مشکل ایجاد می کنند، اصلاح شود.

راه‌اندازی کارخانه آسفالت اسلامشهر تا دهه فجر

یکی از رویدادهای مهمی که طی روزهای اخیر توانست نقطه امیدی برای اصلاح وضعیت معابر اسلامشهر ایجاد کند، بازپس گیری کارخانه آسفالت شهرداری اسلامشهر از دست متصرفان پس از ۱۸ سال بود.

سرپرست شهرداری اسلامشهر که پیگیری این موضوع را از پنج سال پیش آغاز کرده، در رابطه با برنامه های شهرداری در این خصوص به مهر گفت: این کارخانه هم اکنون به طور کامل در اختیار شهرداری است و عملیات توسعه و تجهیز آن آغاز شده و با سرعت درحال انجام است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید ۸۰ تن آسفالت در روز اعلام کرد: بخش اعظم محصول این کارخانه صرف پروژه های عمرانی شهر و اصلاح معابر خواهد شد.

ناصری پور اظهار امیدواری کرد تا کارخانه آسفالت شهرداری اسلامشهر حداکثر تا دهه فجر به بهره برداری برسد و پیش از فرارسیدن سال جدید شهروندان بتوانند پیامدهای مثبت راه اندازی این کارخانه را احساس کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *