جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خودکفایی ایران از یک کالای آمریکایی

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 437557
ایران با تولید محصول استراتژیک غلاف‌های حرارتی- انقباضی از واردات محصولات مشابه آمریکایی و کانادایی به خوکفایی کامل دست یافت.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین واحد خط تولید یک محصول تولید استراتژیک به نام غلاف‌های حرارتی- انقباضی با حضور مسئولان نفتی، انرژی اتمی و نمایندگان مجلس امروز افتتاح شد. این محصول در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، پالایشگاهی همچنین صنایع اتمی کشور کاربرد دارد.

بر اساس این گزارش با تولید این محصول جدید پلیمری پیش‌بینی می‌شود از خروج سالانه ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود با توجه به اینکه ایران نخستین کشور اسلامی منطقه خاومیانه بوده به تولید این دانش فنی دست یافته است به گونه‌ای که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از این محصول استراتژیک به کشورهای مختلف و خاورمیانه صادر می‌شود.

طبق این گزارش ویژگی بارز از راه‌اندازی این خط جدید، تولید و عرضه این محصول جدید بوده که طراحی و تدوین دانش فنی توسط متخصصان ایرانی انجام گرفته است.

گفتنی است، این محصول در صنایع مختلف کشور به ویژه برای پوشش خطوط لوله فولادی، انتقال نفت خام، ‌گاز طبیعی محصولات پتروشیمی همچون اتیلن،‌ خطوط لوله انتقال آب، طرح‌های ساختمانی عمرانی، پروژه‌های پالایشگاه و نیروگاهی به ویژه صنایع هسته‌ای کاربرد اساسی دارد.

می‌توان گفت با تولید این محصول ایران از واردات محصولات مشابه آمریکایی و کانادایی به خودکفایی کامل دست یافته به طوری که حتی در تأمین مواد اولیه و خام این محصول هم به صورت حداکثری از ظرفیت داخلی استفاده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *