دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۱

رونمایی از نخستین تراکتور سنگین کشور

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 412282
نخستین تراکتور سنگین کشور روز پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شرکت تراکتورسازی تبریز رونمایی و خط تولید آن آغاز به کار کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران در آیین رونمایی از این محصول با اشاره به اینکه تاکنون نیاز پنج درصدی بازار کشور به تراکتور سنگین ازطریق واردات تامین می شد، گفت: طراحی محصول جدید دو سال طول کشیده است.

ابوالفتح ابراهیمی افزود: قیمت تمام شده محصول جدید این شرکت کمتر از دو میلیارد ریال است درحالی که نمونه خارجی با قیمت بیش از چهار میلیارد ریال در بازار ایران عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه تراکتورسازی ایران به ۵۰۰ هزار دستگاه تراکتور تولید داخل خدمات می دهد، اعلام کرد: با تولید محصولات جدید این شرکت در سال گذشته ۷۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد.

ابراهیمی گفت: این گروه تولیدی برای ۴۰۰ شرکت قطعه سازی ایجاد شغل کرده و با تکمیل زنجیره تولید انواع تراکتور برای ۲۰۰ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم به وجود آورده است.

وی تعداد محصولات تولیدی این شرکت را ۱۶ نوع با قدرت ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار اعلام کرد و افزود: موتور ۲۸۵ پیکان از چرخه تولید این شرکت خارج شده است.

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران ادامه داد: تراکتور مدل ITM۱۵۰۰ با دو دیفرانسیل دارای ۱۵۰ اسب بخار قدرت، قابلیت توربو شارژ و شش سیلندر است.

وی همچنین گفت: این تراکتور دارای گیربکس سنکرون و خزشی، سامانه هیدرولیکی، فرمان هیدرو استاتیک، ۱۲ دنده جلو و پنج دنده عقب است که با رعایت استاندارد آرگونومیک تولید شده است.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی ۹ شرکت اقماری (هفت شرکت در تبریز و دو شرکت در سنندج و ارومیه) و دو خط تولید در ونزوئلا و تاجیکستان دارد.

دراین مجموعه صنعتی علاوه بر تراکتور ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو تولید می شود.

تولید بیش از ۲۰۰ هزار بلوک سیلندر خودرو ۲۰۶ و ۳۰۰ هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت های این مجموعه دارد.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۷۲۴هزار و ۶۲۰ نفر جمعیت، از استان های بزرگ شمال غربی ایران محسوب می شود و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال ۹۰، یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۴ نفر جمعیت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
رآکتور سنگین را که بستیم لااقل تراکتور سنگین بسازیم اولش که تیتر خبر شما را دیدم فکر کردم راکتور آب سنگین راه اندازی شده بعدم با دقت فهمیدم این تراکتور سنگین است بلا تشبیه مثل کارخانه تولید چوبدستی یا دسته بیل میماند.