پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

تشکیل بانک‌اطلاعات قاچاقچیان در قوه‌قضائیه

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 388483
مدیر کل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات از تشکیل بانک اطلاعات متخلفان و مجرمان در پرونده های قاچاق کالا و ارز در وزارت دادگستری وقوه قضائیه خبرداد.
به گزارش جهان؛ سیدعبدالمجید اجتهادی در گفتگو با مهر، در پاسخ به اینکه با توجه به تاکید قانون قاچاق کالا و ارز به موضوع پیشگیری تا کنون چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است، گفت: فصل دوم از قانون قاچاق کالا و ارز به بحث پیشگیری اختصاص یافته و تمام تکالیف و شرح وظایف سازمان های ذیربط تعیین شده است. باید بگویم از ۷۷ ماده این قانون، ۱۶ ماده و ۱۳ تبصره به بحث پیشگیری پرداخته است.

وی افزود: یکی از مهم ترین تکالیفی که این قانون بر دوش قوه قضائیه گذاشته، ایجاد سامانه یکپارچه سازی بین سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه است که این سامانه امکان تبادل اطلاعات مربوط به متخلفان و مجرمان و دفعات تخلف آنها را بین این دو دستگاه به اشتراک می گذارد.

اجتهادی در مورد زمان بهربرداری از این سامانه اظهار داشت: ایجاد و بهربرداری از این سامانه برابر قانون به عهده قوه قضائیه است و تا کنون دو تا سه مرتبه جلسات مشترک داشتیم و همکاران قوه قضائیه از نزدیک با سامانه دادرسی ما آشنا شدند. به زودی جلسه ای با حضور همکاران رایانه و معاونت انفورماتیک قوه قضائیه در این باره داریم و می توان گفت که زمینه ها فراهم شده اما هنوز زمان قطعی برای بهربرداری از این سامانه نمی توان اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *