جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
ابهام در موفقیت فوتبال میلیاردی

ضربه سپاهان از کودتای نرم

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۳۱
کد مطلب: 386507
تیم فوتبال سپاهان در اولین گام از جام حذفی کنار رفت تا شوک بزرگی به هواداران این تیم داده شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تیم فوتبال سپاهان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل تیم گل‌گهر سیرجان که تیم انتهایی جدول در لیگ دسته اول است شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد تا در کنار فولاد خوزستان دومین حذف شده نامدار این مرحله از بازی‌های حذفی کشورمان باشد.

موضوع مهم اما حذف تیم پرستاره سپاهان در این مرحله در مقابل تیمی نسبتا گمنام است. تیمی که حتی از کاندیداهای سقوط به لیگ دسته دوم هم به شمار می‌رود. وقتی به لیست نفرات تیم سپاهان نگاه می‌کنیم همه این بازیکنان مدعی حضور در تیم ملی هستند اما آنها مقابل تیمی شکست خوردند که شاید کمتر هوادار فوتبال خارج از استان کرمان حتی نام آنها را بداند.

سپاهانی‌ها شوک اول را پس از برکناری زلاتکو کرانچار احساس کردند آنجایی که این مربی موفق و کارنامه‌دار طی اتفاقی که شاید بتوان نام آن را کودتای نرم گذاشت از کار برکنار شد و حسین فرکی مربی خوشنام فوتبال کشورمان که همراه با فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر شده بود جایگزین او شد اما این تحول اساسی هم نتوانست عامل موفقیت این تیم متمول و اصفهانی شود به طوری که آنها در اولین گام در جام حذفی شکست خوردند تا اولین ناکامی فصل جدید فوتبالی‌شان را به دست بیاورند.

سپاهان لیگ گذشته هم عملکرد خوبی نداشت و این تیم نه در لیگ برتر و نه در جام حذفی موفقیتی به دست نیاورد و پس از سال‌ها سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حاضر نشد. شاید هواداران این تیم اصفهانی به کسب نتایج خوب در فصل جدید فوتبال دلخوش بودند اما گل‌گهر سیرجان ترمز این تیم را خیلی محکم کشید تا پس از پیروزی سپاهان مقابل پرسپولیس آنها شوک بزرگی را با شکست مقابل گل‌گهر سیرجان حس کنند.

شاید آمدن فرکی این نوید را به هواداران سپاهان می‌داد که پس از یک فصل ناکامی بالاخره عروسی به کوچه سپاهان برسد اما در اولین جام این تیم حذف شد تا برای آسیایی شدن فقط موفقیت در لیگ برتر را در پیش داشته باشند که البته این تیم در حال حاضر رتبه سوم لیگ برتر را در اختیار دارد.

با این همه سپاهان که صحبت‌های زیادی هم مبنی بر هزینه‌های میلیاردی‌اش در نقل و انتقالات دیده می‌شد از جام حذفی کنار رفت تا مشخص شود پول ضامن خوشبختی در فوتبال نیست و شاید باید برای موفقیت به مسائل مهمتری توجه کرد و آنها را «مدیریت» کرد.

مدیران سپاهان که با تغییر کادر فنی هم نتوانستند فعلا موفقیتی کسب کنند باید به این نکته توجه کنند که گاهی بازیکنان با تصمیمات پشت پرده‌ای که می‌گیرند باعث رخ دادن اتفاقات زیادی می‌شوند که شاید برکناری کرانچار را هم باید در همین زمره دانست.

مسئله این روزهای فوتبال ایران را شاید باید در سپاهان که همواره به منسجم بودن و مدیریت قوی داشتن شهره بوده جستجو کرد. بله صحبت از بازیکن سالاری و شاید در اصطلاحی دیگر کودتاهای پشت پرده در تصمیم گیری های کلان یک باشگاه است. اتفاقاتی که گاها در فوتبال ایران و در راس تصمیم گیری های مهم در باشگاه ها و گاهی تیم ملی رخ می دهد می تواند زنگ خطری برای آینده فوتبال این مرز و بوم باشد.

مسئولان سپاهان هم شاید امروز که ۲۴ ساعت از شکستشان مقابل گل گهر گذشته شاید خیلی این حذف را جدی نگیرند و البته شاید هم خیلی غصه دار باشند اما تجربه می گوید بد نیست مدیران این تیم به آنچه از ابتدای فصل بر این تیم گذشته نگاهی داشته باشند گاهی ریشه خیلی از مسائل در همین نزدیکی هاست فقط باید چشم ها را شست و جور دیگری به قضایا نگاه کرد. شاید آنهایی که باشگاه به نام آنها زده شده آتش بیار معرکه باشند و یا آنهایی که دنبال سهم خواهی از این باشگاه هستند تاثیرگذار این شکست باشند. هر چه هست همین نزدیکی هاست. فقط باید خواست و دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *